De aproape 36 de ani, aşa începe ziua de muncă pentru inginerul Ion Buga. Cu o scurtă şedinţă. Apoi, îmbracă echipamentul de protecţie şi merge în turnătorie. Aici a păşit pentru prima oară în anul 1982, după ce a absolvit Politehnica din Bucureşti şi a fost repartizat pentru stagiatură la fabrica de Aluminiu Prelucrat, aşa cum se numea înainte.
Ing. Ion Buga, Departamentul de Cercetare ALRO Slatina: Este legat de o mai veche pasiune a mea. Zborul, avioanele, din copilărie. Având în vedere că aluminiu înseamnă cam 90% din componentele unui avion, mi-a plăcut să lucrez în domeniul ăsta.
A muncit în aproape toate departamentele. De trei ani, însă, face parte din Departamentul de Cercetare.
Ing. Ion Buga, Departamentul de Cercetare ALRO Slatina: Majoritatea temelor de cercetare se finalizează cu un produs nou la care trebuie să determinăn calitatea internă a acestui produs
După privatizare, în anii 2000, fabrica a urmat un drum lung pentru a intra pe piaţa aeronautică. La final, însă, Airbus, cel mai important producător de aeronave, a numit compania Alro Slatina drept furnizor de aluminiu.
Ing. Ion Buga: Activitatea am început-o tot într-o secţie de turnătorie, o secţie în care munca manuală ocupa un volum destul de mare datorită dotării utilajelor din acea vreme. A trebuie să clădim cărămidă cu cărămidă ca să ajungem la utilajele pe care le vedeţi în turnătorie.
Contractul cu Airbus a fost dovada că munca angajaţilor şi investiţiile în modernizarea echipamentelor au fost un succes. În prezent, fabrica produce aproape 300.000 de tone de aluminiu pe an, iar peste 80% din cantitate ajunge pe piaţa internaţională. Zilnic, pe porţile fabricii ies 800 de tone de produse finite.
În 2017, Alro a avut profit net de 318 milioane de lei, şi a bifat unul dintre cei mai buni ani din istoria companiei.