Având doar șefi, Compania de Investiții Rutiere va fi desființată

Data actualizării: Data publicării:
autostrada3 facebook cnadnr 17 12 2015

Nici nu s-a înfiinţat bine noua Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) că este pe cale să fie desfiinţată. Creată de fostul Guvern Cioloş, compania nu are nici acum angajaţi.

Are doar un Consiliu de Administraţie, iar fiecare din cei 7 membri primeşte lunar peste două mii de lei. Din informațiile Digi24.ro compania are însă și un director general, anume Valentin Urlan, foarte bine plătit. Acesta ar fi refuzat însă semnarea contractului său de mandat. Reprezentanţii CNIR spun că mai au nevoie de cinci luni ca să o pună pe picioare. Ministrul Transporturilor lasă însă de înţeles că nu-i vede rostul noii instituţii.

Gândită că salvare a infrastructurii României de Guvernul Cioloș, Compania de Investiții Rutiere este la un pas de desființare. ”Procedura de organizare a ei în vederea funcţionării ei a fost începută la jumătatea lunii decembrie. Procedură este anevoioasă. Ţin să subliniez că în ceea ce priveşte companiile de stat nu ne putem aştepta ca procedura să se desfăşoare ca în cazul unui SRL”, spune Ana Ruscior, membru în Consiliul de Administraţie al CNIR .

Guvernul Grindeanu nu este dornic să păstreze nouă companie. Semnalul a fost dat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. ”M-am uitat un pic pe grila de salarizare a acestei instituţii. A fost primul lucru care mi-a atras atenţia. ai am văzut salarii colosale. Eu cred că un salariu de peste 30 de mii de lei pentru un director general este un salariu destul de mare. Nu mai vrem companii cu salarii imense şi să nu ştim exact ce rezultate avem. Această instituţie în momentul de faţă blochează scoaterea la licitaţie de noi proiecte”, spune ministrul.

Dacă nouă companie va fi păstrată, în contul ei se vor vărsa 15% din banii strânși din rovinieta. Din taxa de drumuri se colectează anual peste 210 milioane de euro.

În ultimii patru ani Compania de Drumuri a tot schimbat instituția tutelară, la fiecare schimbare de ministru. În 2013, a fost scoasă de sub umbrelă Ministerului Transporturilor și trecută în subordinea Ministerului Marilor Investiții, condus pe atunci de Dan Șova. Ulterior a fost transferată înapoi la Ministerul Transporturilor pentru ca anul trecut să se decidă scindarea ei în două structuri distincte: una care să se ocupe de construirea de autostrăzi, iar a doua care să facă doar reparații și întreținere. În toți acești ani, numărul de kilometri de autostradă ai României abia au ajuns la 734.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Devine obligatoriu pentru casele de schimb valutar și cazinouri: Schimbări radicale cu noi reguli împotriva...
Digi FM
A divorțat după 17 ani de căsnicie, iar acum are o nouă iubită. Andrei Aradits: „Nu, nu mi-e teamă să sufăr...
Pro FM
Katy Perry, talie tot mai subțire după ce ar fi recurs la dieta logodnicului Orlando Bloom. Artista a negat...
Film Now
A renunțat la actorie în urmă cu 12 ani. Cum arată astăzi David Caruso, starul din „CSI: Miami”
Adevarul
Jurnalista din România, dezamăgită de Țara lui Moș Crăciun. „Laponia e prima țeapă pe care o iau de pe...
Newsweek
Călin Georgescu anunță ce face cu pensiile dacă ajunge președinte. Pensionarii trebuie să se teamă
Digi FM
Ion Țiriac și Dan Șucu, posibili investitori la un club italian de fotbal din Serie A
Digi World
O iluzie optică a făcut vâlvă pe rețelele sociale. Poți să ”vezi” cele trei creaturi din imagine în 15...
Digi Animal World
Cum arată un câine care a dispărut timp de 4 luni și a trăit în sălbăticie. Stăpânii abia l-au recunoscut...
Film Now
Daniel Craig, care a jucat în cinci filme James Bond și are o avere ce depășește 125 milioane de dolari: „Tot...
UTV
Mariah Carey ii semneaza sanul Rihannei, intr-un moment inedit, la ultimul concert de Craciun al artistei