Având doar șefi, Compania de Investiții Rutiere va fi desființată

Data actualizării: Data publicării:
autostrada3 facebook cnadnr 17 12 2015

Nici nu s-a înfiinţat bine noua Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) că este pe cale să fie desfiinţată. Creată de fostul Guvern Cioloş, compania nu are nici acum angajaţi.

Are doar un Consiliu de Administraţie, iar fiecare din cei 7 membri primeşte lunar peste două mii de lei. Din informațiile Digi24.ro compania are însă și un director general, anume Valentin Urlan, foarte bine plătit. Acesta ar fi refuzat însă semnarea contractului său de mandat. Reprezentanţii CNIR spun că mai au nevoie de cinci luni ca să o pună pe picioare. Ministrul Transporturilor lasă însă de înţeles că nu-i vede rostul noii instituţii.

Gândită că salvare a infrastructurii României de Guvernul Cioloș, Compania de Investiții Rutiere este la un pas de desființare. ”Procedura de organizare a ei în vederea funcţionării ei a fost începută la jumătatea lunii decembrie. Procedură este anevoioasă. Ţin să subliniez că în ceea ce priveşte companiile de stat nu ne putem aştepta ca procedura să se desfăşoare ca în cazul unui SRL”, spune Ana Ruscior, membru în Consiliul de Administraţie al CNIR .

Guvernul Grindeanu nu este dornic să păstreze nouă companie. Semnalul a fost dat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. ”M-am uitat un pic pe grila de salarizare a acestei instituţii. A fost primul lucru care mi-a atras atenţia. ai am văzut salarii colosale. Eu cred că un salariu de peste 30 de mii de lei pentru un director general este un salariu destul de mare. Nu mai vrem companii cu salarii imense şi să nu ştim exact ce rezultate avem. Această instituţie în momentul de faţă blochează scoaterea la licitaţie de noi proiecte”, spune ministrul.

Dacă nouă companie va fi păstrată, în contul ei se vor vărsa 15% din banii strânși din rovinieta. Din taxa de drumuri se colectează anual peste 210 milioane de euro.

În ultimii patru ani Compania de Drumuri a tot schimbat instituția tutelară, la fiecare schimbare de ministru. În 2013, a fost scoasă de sub umbrelă Ministerului Transporturilor și trecută în subordinea Ministerului Marilor Investiții, condus pe atunci de Dan Șova. Ulterior a fost transferată înapoi la Ministerul Transporturilor pentru ca anul trecut să se decidă scindarea ei în două structuri distincte: una care să se ocupe de construirea de autostrăzi, iar a doua care să facă doar reparații și întreținere. În toți acești ani, numărul de kilometri de autostradă ai României abia au ajuns la 734.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Bela Karolyi la vânătoarea nebună a lui Ceaușescu: „A continuat să vâneze, deși moartea tocmai...
Digi FM
Cu ce se ocupă, de fapt, Dragoș Moștenescu, Costel din „La bloc”, în Anglia. Emil Mitrache l-a dat de gol...
Pro FM
Alina Sorescu, acuze la adresa fostului soț, cu care se "războiește" pentru fiicele lor: "Încearcă să își...
Film Now
Jennifer Garner, mai fericită ca niciodată alături de John Miller. Fosta soție a lui Ben Affleck, radiantă la...
Adevarul
La ce vârstă ar trebui să renunțați complet la consumul de alcool. Avertismentul unui neurolog
Newsweek
Ministru de Finanțe anunță dezastru: 700.000 pensii NU cresc, pensionari fără pensie de sărbători
Digi FM
Irina Fodor are o siluetă ca trasă prin inel, dar nu face mari eforturi pentru a o păstra. Un preparat nu-i...
Joe Biden şi Xi Jinping
Joe Biden şi Xi Jinping sunt de acord: Deciziile privind armele nucleare trebuie luate de oameni, nu de...
Digi Animal World
Reacția unei femei când soțul ei a venit acasă cu un câine, în ciuda entuziasmului copiilor: „A spus că e...
Film Now
Primele simptome de boală observate de Christina Applegate au fost ignorate chiar de ea. Diagnosticată cu...
UTV
Anca Dinicu a devenit mamica! Actrita a dezvaluit numele bebelusului