În România au fost fabricate în primele 11 luni ale acestui an 337.745 de autovehicule, cu 5,9% mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul în care producţia de Dacia Logan la Mioveni a scăzut 46,8% în perioada ianuarie-noiembrie, iar exporturile totale de autovehicule au scăzut cu 8,7%, potrivit datelor publicate vineri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), scrie News.ro.
În luna noiembrie au fost fabricate 36.207 autovehicule, cu 24,2% mai mult decât în luna precedentă a acestui an.
Din numărul total de autovehicule fabricate după zece luni, 300.288 unităţi au fost produse de către Dacia, iar restul de 37.457 unităţi de către Ford.
Modelul Dacia Duster a înregistrat cea mai mare producţie în primele 11 luni, cu 178.574 unităţi, în creştere cu 14,2% faţă de primele 11 luni din 2015, urmat de Dacia Sandero (47.997 unităţi, cu 9,8% mai puţin decât în 2015), Dacia Logan MCV (38.437 unităţi, cu 0,2% mai mult decât în 2015), Ford B-MAX (37.457 unităţi, cu 16,3% mai puţin decât în 2015), şi Dacia Logan (35.280 unităţi, cu 46,8% mai puţin decât în 2015).
Vânzările de autovehicule au crescut, în România, în primele 11 luni din 2016 cu 16,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, până la 128.106 de unităţi.
România a exportat, în primele 11 luni, 302.533 de autovehicule, o scădere de 8,7% comparativ cu perioada similară din anul 2015.
Către export a mers 89,6% din producţia naţională de autovehicule în primele 11 luni ale acestui an, faţă de 92,4% în aceeaşi perioadă din 2015.
Cel mai exportat model în primele 11 luni din 2016 a fost Dacia Duster (169.869 unităţi), în creştere cu 12,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, urmat de Dacia Sandero (40.965 unităţi, în scădere cu 14,9%), Ford B-MAX (37.316 unităţi, cu 16,4% mai puţin faţă de 2015), Logan MCV (34.383 unităţi, în scădere cu 4,4%) şi Dacia Logan (20.000 unităţi, în scădere cu 61,6% faţă de 2015).