Comisia Europeană relaxează normele de poluare la motoarele diesel

Data publicării:
318575-242572-pollution 1

Comisia va publica zilele următoare în Jurnalul Uniunii Europene o decizie controversată pe tema emisiilor poluante, potrivit euractiv.com.

Împreună cu statele membre, Comisia Europeană a aprobat în octombrie 2015 relaxarea standardelor privind emisiile de oxizi de azot. După scandalul pe tema emisiilor poluante în care a fost implicat Volkswagen, s-a dovedit că mulți alți producători nu respectau standardele.

Creșterea emisiilor este larg contestată de ONG și populație, fiind astfel dovedite preocupările publicului pe această temă. ”Poluarea este unul dintre subiectele care îngrijorează cu adevărat populația. Trebuie să facem progrese”, spune Anne Hidalgo, primarul Parisului.

Împreună cu alți 19 primari, Hidalgo are de gând să atace deciziile CE, cât de curând acestea vor intra în aplicare. Pentru a fi acceptată o astfel de plângere de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) aceste orașe trebuie să demonstreze că sunt direct afectate, ca entiăți legale, a explicat o sursă a CJUE.

După reforma administrației publice locale din Franța din 2015, statul poate transfera către autoritățile locale orice măsuri de sancționare a celor care nu respectă standardele de mediu. Ca urmare orașele franceze sunt motivate să adopte măsuri mai dure.

Dacă CJUE decide să nu ia măsuri, statul francez va trebui să aducă aceste cazuri în fața Justiției. Ministrul Mediului Segolene Royal și-a exprimat sprijinul pentru primarul Parisului, însă poziția Franței este șubrezită de faptul că această țară și-a dat acordul privind limitele emisiilor la ultimul Consiliu pentru Mediu al UE din octombrie.

Comisia se află însă într-o poziție delicată, notează Euractiv.com. Pe de o parte amendează statele membre al căror aer nu se ridică la standardele cerute. În iunie 2015 CE a lansat o procedură de infrigement împotriva Franței după ce s-a descoperit că în 19 orașe concentrațiile de oxizi de azot erau peste limitele admise. A fost stabilit anul 2020 pentru remedierea situației, cu excepția Parisului și a Grenoble unde termenul acordat a fost mai generos. Nu doar Franța este în această situație. Dispute ale Comisiei cu statele membre se înregistrează și în situația Portugaliei, Italiei, Spaniei, Marii Britanii sau Germaniei.

Pe de altă parte însă, CE a acceptat o creștere a limitelor în care producătorii auto trebuie să se încadreze cu emisiile poluante, notează Euractiv.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Locurile din Europa unde pot fugi românii de frig. 10 destinații cu soare și căldură, chiar și în plină iarnă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...