Comisia Europeană relaxează normele de poluare la motoarele diesel

Data publicării:
318575-242572-pollution 1

Comisia va publica zilele următoare în Jurnalul Uniunii Europene o decizie controversată pe tema emisiilor poluante, potrivit euractiv.com.

Împreună cu statele membre, Comisia Europeană a aprobat în octombrie 2015 relaxarea standardelor privind emisiile de oxizi de azot. După scandalul pe tema emisiilor poluante în care a fost implicat Volkswagen, s-a dovedit că mulți alți producători nu respectau standardele.

Creșterea emisiilor este larg contestată de ONG și populație, fiind astfel dovedite preocupările publicului pe această temă. ”Poluarea este unul dintre subiectele care îngrijorează cu adevărat populația. Trebuie să facem progrese”, spune Anne Hidalgo, primarul Parisului.

Împreună cu alți 19 primari, Hidalgo are de gând să atace deciziile CE, cât de curând acestea vor intra în aplicare. Pentru a fi acceptată o astfel de plângere de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) aceste orașe trebuie să demonstreze că sunt direct afectate, ca entiăți legale, a explicat o sursă a CJUE.

După reforma administrației publice locale din Franța din 2015, statul poate transfera către autoritățile locale orice măsuri de sancționare a celor care nu respectă standardele de mediu. Ca urmare orașele franceze sunt motivate să adopte măsuri mai dure.

Dacă CJUE decide să nu ia măsuri, statul francez va trebui să aducă aceste cazuri în fața Justiției. Ministrul Mediului Segolene Royal și-a exprimat sprijinul pentru primarul Parisului, însă poziția Franței este șubrezită de faptul că această țară și-a dat acordul privind limitele emisiilor la ultimul Consiliu pentru Mediu al UE din octombrie.

Comisia se află însă într-o poziție delicată, notează Euractiv.com. Pe de o parte amendează statele membre al căror aer nu se ridică la standardele cerute. În iunie 2015 CE a lansat o procedură de infrigement împotriva Franței după ce s-a descoperit că în 19 orașe concentrațiile de oxizi de azot erau peste limitele admise. A fost stabilit anul 2020 pentru remedierea situației, cu excepția Parisului și a Grenoble unde termenul acordat a fost mai generos. Nu doar Franța este în această situație. Dispute ale Comisiei cu statele membre se înregistrează și în situația Portugaliei, Italiei, Spaniei, Marii Britanii sau Germaniei.

Pe de altă parte însă, CE a acceptat o creștere a limitelor în care producătorii auto trebuie să se încadreze cu emisiile poluante, notează Euractiv.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
bile loto
Rezultate LOTO - Joi, 21 noiembrie 2024. Numerele extrase și premiile puse în joc de Loteria Română
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...