CNADNR se pregăteşte să se împartă în două

Data publicării:
autostrada3 facebook cnadnr 17 12 2015

În CNADNR lucrează aproape 6.000 de oameni. Dintre aceştia, doar apropae 2.700 sunt muncitori. Restul sunt ingineri, contabili, economişti şi jurişti. În vara anului trecut, în CNADNR erau 1.100 de şefi. Reorganizarea din luna mai a acestui an nu a schimbat cu mult lucrurile. Doar numărul şefilor s-a redus cu aproape 70.

„În două săptămâni vom scoate la concurs aproximativ 60 de posturi, din care mare parte vor fi ingineri care au terminat Facultatea de drumuri şi poduri, ecologi, arheologi, de asemenea proiectanţi de drumuri, proiectanţi de poduri, de tuneluri”, susţine Cătălin Homor, directorul CNADNR.

3.000 de lei este salariul mediu în companie. Veniturile angajaţilor sunt completate, însă, de numeroase prime şi sporuri. Aproape jumatate din angajaţii din Bucureşti beneficiau, în vara anului trecut, de sporuri de până la 75% din salariul de baza, arată un raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor. În plus, toţi angajaţii companiei primesc tichete de masă, tichete cadou de sărbători, inclusiv pentru copii, vouchere de vacanţă...

Aşa ajung şefii de departamente la salarii de 8.000 mii de lei, iar directorii la venituri similare cu ale ministrului, de aproape 13.000 de lei. În acest an, şefii de la Drumuri estimează că vor cheltui cu angajaţii peste 308 milioane de lei.

Cheltuieli de personal în bugetul 2016

231,3 milioane de lei - cheltuieli cu salariile

21,26 milioane de lei - bonusuri

14,31 milioane de lei - tichete de masa

7,3 milioane de lei - ajutoare

sursa: CNADNR

Luna viitoare va ajunge pe masa Excutivul actul normativ prin care CNADNR se va sparge în două companii: una de investiţii, una de reparaţii şi mentenanţă.

„Compania cea nouă se va ocupa exclusiv de investiţii pentru autostrăzi, drumuri expres, drumuri naţionale, variante ocolitoare. În compania nouă vor trebui să vină acei oameni care s-au specializat în investiţii. Ei vor fi completaţi cu oameni din afara companiei. Este foarte important să li se asigure salariile la nivelul pieţei şi un pic peste”, explica fostul ministru Transporturilor, Dan Costescu, la două zile după ce fusese înlocuit de Sorin Buşe.

În acest moment, CNADNR estimează că până la finalul anului ar putea fi gata 9 kilometri noi de autostradă, între Gilău şi Nădăşelu, şi încă 15 kilometri pe tronsonul Lugoj-Deva. Pentru aceştia din urmă însă mai trebuie obţinute diverse acorduri şi avize.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Unde s-a născut Iisus Hristos de fapt și de ce s-ar putea să nu fie Betleem, conform...
Digi FM
Doi vloggeri români au vizitat Venezuela, una dintre cele mai sărace țări din lume: „Am fost șocați, un...
Pro FM
Cum este Misha Miller, care a cucerit topurile muzicale cu Alex Velea, în timpul liber: „Nu trebuie să...
Film Now
43 de ani și 3 copii, superbă și în formă. Jessica Alba, vacanță în costum de baie în Mykonos, cu familia...
Adevarul
De ce nu mâncăm ouă de curcă și de ce nu se găsesc în supermarket la fel ca cele de găină
Newsweek
ALERTĂ Pensionarii pierd 330 lei la pensie în ianuarie. Documentul care „îngroapă” indexarea, semnat
Digi FM
Monica Bîrlădeanu, adevărul despre motivele pentru care nu-și mai face rezoluții la început de an: „Am...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată „Doamna cu porumbei” din „Singur acasă 2” la 79 de ani. Actrița a avut probleme de sănătate: „A...
UTV
CRBL, primul Craciun departe de fiica sa, Alessia: „Povestim pe WhatsApp, dar nu e acelasi lucru”. Artistul a...