În CNADNR lucrează aproape 6.000 de oameni. Dintre aceştia, doar apropae 2.700 sunt muncitori. Restul sunt ingineri, contabili, economişti şi jurişti. În vara anului trecut, în CNADNR erau 1.100 de şefi. Reorganizarea din luna mai a acestui an nu a schimbat cu mult lucrurile. Doar numărul şefilor s-a redus cu aproape 70.
„În două săptămâni vom scoate la concurs aproximativ 60 de posturi, din care mare parte vor fi ingineri care au terminat Facultatea de drumuri şi poduri, ecologi, arheologi, de asemenea proiectanţi de drumuri, proiectanţi de poduri, de tuneluri”, susţine Cătălin Homor, directorul CNADNR.
3.000 de lei este salariul mediu în companie. Veniturile angajaţilor sunt completate, însă, de numeroase prime şi sporuri. Aproape jumatate din angajaţii din Bucureşti beneficiau, în vara anului trecut, de sporuri de până la 75% din salariul de baza, arată un raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor. În plus, toţi angajaţii companiei primesc tichete de masă, tichete cadou de sărbători, inclusiv pentru copii, vouchere de vacanţă...
Aşa ajung şefii de departamente la salarii de 8.000 mii de lei, iar directorii la venituri similare cu ale ministrului, de aproape 13.000 de lei. În acest an, şefii de la Drumuri estimează că vor cheltui cu angajaţii peste 308 milioane de lei.
Cheltuieli de personal în bugetul 2016
231,3 milioane de lei - cheltuieli cu salariile
21,26 milioane de lei - bonusuri
14,31 milioane de lei - tichete de masa
7,3 milioane de lei - ajutoare
sursa: CNADNR
Luna viitoare va ajunge pe masa Excutivul actul normativ prin care CNADNR se va sparge în două companii: una de investiţii, una de reparaţii şi mentenanţă.
„Compania cea nouă se va ocupa exclusiv de investiţii pentru autostrăzi, drumuri expres, drumuri naţionale, variante ocolitoare. În compania nouă vor trebui să vină acei oameni care s-au specializat în investiţii. Ei vor fi completaţi cu oameni din afara companiei. Este foarte important să li se asigure salariile la nivelul pieţei şi un pic peste”, explica fostul ministru Transporturilor, Dan Costescu, la două zile după ce fusese înlocuit de Sorin Buşe.
În acest moment, CNADNR estimează că până la finalul anului ar putea fi gata 9 kilometri noi de autostradă, între Gilău şi Nădăşelu, şi încă 15 kilometri pe tronsonul Lugoj-Deva. Pentru aceştia din urmă însă mai trebuie obţinute diverse acorduri şi avize.