Lucrările de lărgire a centurii Capitalei pe porţiunea dintre autostrada Bucureşti–Piteşti (A1) şi pasajul Chitila sunt în grafic, iar traficul pe patru benzi va fi deschis până la sfârşitul anului.
Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Cătălin Homor, a efectuat miercuri o vizită pe şantier, potrivit News.ro. El a informat că lucrările pe porţiunea dintre A1 şi DN7, la pasajul Chitila, sunt finalizate în proporţie de aproape 75% în prezent. Tronsonul în cauză are o lungime de 9 kilometri.
Este neclar însă cum pot fi lucrările ”în grafic” în condițiile în care contractul cu asocierea SC Delta ACM 93 SR: & Azvirt LLC & SC Maxdesign SRL a fost semnat acum cinci ani, în noiembrie 2011, iar lucrările au trei ani de când au fost începute, în octombrie 2013.
Lucrările au avut o serie de întârzieri cauzate în special de modul greoi în care au avut loc expropierile. Majoritatea problemelor din această zonă au fost rezolvate în luna iulie, dar nici acum situaţia nu este rezolvată integral.
”Mai există doi proprietari de terenuri, care deşi au fost expropiaţi, refuză să plece. Vom obţine ordin judecătoresc, nu vor fi probleme. Lucrările se desfăşoare bine, sunt în grafic, deşi puteau să se desfăşoare şi mai bine de atât”, a spus Homor.
Lucrările vor fi finalizate integral la începutul anului viitor, dar traficul va putea fi reluat până la finalul acestui an.
Centura Capitalei, una dintre şoselele cu cel mai mare trafic din Capitală, este un inel rutier în jurul Bucureştiului cu câte o bandă pe sens şi treceri la acelaşi nivel, ceea ce creează mari blocaje ale traficului.
Până acum, doar o porţiune de circa 20 de kilometri din partea de nord a centurii, între Chitila şi Voluntari, a fost lărgită la două benzi pe sens, iar pe alte câteva porţiuni, lucrările au fost demarate, dar au întârzieri mari.
Modernizarea porţiunii de centură dintre A1 şi pasajul Chitila va permite şoferilor să circule pe două benzi pe sens între A1, la intrarea dinspre Piteşti, până la la DN2, drumul care leagă Capitala de Moldova.
Următorul sector critic pentru fluidizarea traficului pe centură este cel dintre Voluntari şi autostrada A2, spre Constanţa. Finalizarea acestui tronson ar permite traficul pe două benzi pe sens pe Centură între A1 şi A2.