Macaraua maritimă Neptun este cea mai mare din Marea Neagră şi poate ridica peste 1.800 de tone. Acum, colosul este în Turcia, unde manevrează părţi metalice de peste 450 de tone.
„Până în 14 ianuarie au fost instalate numai primele 2 segmente ale acestui pod, urmând a se instala încă 11 segmente: 7 pe partea europeană şi 4 segmente pe cea asiatică. Aceste segmente de pod sunt de fapt nişte structuri metalice de lungime 58 de metri, cu lăţime între 4,5 şi 40 de metri”, spune Mihai Cârlan, directorul departamentului construcţii offshore.
Podul va avea 1,3 kilometri și va fi tranzitat în fiecare zi de peste 200.000 de mașini. Direct implicat în construcția lui a fost și Marius Petculescu, superintendentul tehnic al macaralei.
Deși condițiile meteo au îngreunat lucrarea mamut, misiunea a fost îndeplinită cu succes de cei 14 români din echipaj.
„Starea vremii a fost, să zic, nefavorabilă şi nu a fost propice de a efectua manevrele de montaj ale tronsoanelor, dar, finalmente, pe data de 25 decembrie 2014 a fost instalat primul tronson pe cheu”, spune Marius Petculescu.
Marius nu este la prima acțiune de asemenea anvergură. A participat la dotarea unui vas care acum montează conducte în toate mările şi oceanele lumii.
„Neptun a realizat montajul, practic construcţia navei GSP Bigfoot 1”, explică Marius Petculescu.
Pentru a obţine toate certificările internaţionale necesare, nava de asistenţă Bigfoot 1 a suferit anumite modificări. Printre ele şi montarea unui helideck, operaţiune realizată de macaraua Neptun.
Macaraua Neptun a montat și cele mai grele piese ale podului hobanat de la Agigea. Printre ele, bucăţile care au format structura pilonilor de susţinere, dar şi ultimul tronson, cel de mijloc, care practic a sudat cele două părţi ale podului.
Construcția podului din Istanbul va dura 10 ani și va costa peste 3 miliarde de dolari.