De când a dat zapada, se lucrează la foc continuu în salinele din ţară. La Salina Ocna Dej, spre exemplu, aproape 3.000 de tone de sare sunt încărcate zilnic în zecile de camioane care stau la rând cu orele. Reprezentanţii minei de sare spun că abia mai pot face faţă solicitărilor cu atât mai mult cu cât, doar în primele 9 zile ale anului s-au livrat aproape 20 de mii de tone de antiderapant natural.
Sarea vine din Mina Transilvania, unde se face măcinarea şi exploatarea din masiv, apoi este transportată la suprafaţă prin intermediul transportatoarelor cu bandă.
De când a venit iarna, din minele din Dej pleacă zilnic aproape 3.000 de tone de sare pentru deszăpezirea drumurilor. Dacă în luna decembrie, salina a livrat 36.000 de tone, în primele 9 zile din 2019, salina şi-a doborât propriul record.
Ovidiu Moldovan, director general Salina Ocna Dej: Aproape 19.000 de tone. Cerinţele de sare, date fiind condiţile meteo, sunt peste posibilităţile noastre zilnice. Livrările de sare au început în luna septembrie.
Sarea este exploatată din masiv sub formă de clorură de potasiu, în proporţie de 96%. După ce este măcinată, este amestectată cu nisip. Zeci de camioane, unele venite de la sute de kilometri distanţă, stau cu orele la coadă pentru a se alimenta cu sare.
Salina Ocna Dej asigură sarea pentru 7 judeţe din ţară, printre care Bihor, Maramureş şi Iaşi. Numai judeţul Cluj a consumat, într-o singură zi, peste 700 de tone de sare pe 136 de drumuri. În România sunt 7 saline din care se scoate sare pentru deszăpezire, alimentaţie şi industrie.