Şoferii care circulă pe cei 52 de kilometri ai Autostrăzii Transilvania se plâng de lipsa parcărilor şi a ieşirilor spre localităţile din vecinătate.
„În unele locuri sunt ieșiri, dar nu mai ai intrare înapoi, trebuie să te întorci obligatoriu. Eu am oprit într-un loc unde nu e terminată parcarea, trebuie să fac pauzp de 45 de minute. N-am avut altă posibilitate”, povestește un șofer.
„Nu faci 50 de kilometri de autostradă și nicio ieșire, nicio parcare, nimic! Trebuie să mă duc până în Turda ca să întorc, trebuie să fac 60 de kilometri în plus, ca să ajung înapoi la firmă”, spune un altul.
Exemple sunt la tot pasul, deşi drumul a fost dat în folosinţă în urmă cu mai bine de patru ani.
La km 48 al Autostrăzii Transilvania, iesirea de pe autostradă, nerealizată, ar fi trebuit să facă legătura cu o comună din apropiere. Astfel, peste 4.000 de locuitori ai comunei Savadisla ar fi putut să beneficieze de acest drum de acces.
Acum, oficialii Companiei Naţionale de Drumuri vor să plătească 26 de milioane de euro pentru a repara gropile care au apărut în ultimii ani şi să termine ce americanii de la Bechtel nu au reuşit. Lucrarea va fi atribuită prin licitaţie şi trebuie să fie gata în trei ani şi jumătate. Constructorii pot să se înscrie în cursă până pe 9 ianuarie.
Planurile CNADNR nu se opresc la repararea acestui tronson al Autostrăzii Transilvania. Se lucrează deja la o altă bucată, de 9 kilometri, a şoselei de mare viteză, iar pentru alte două tronsoane lucrările ar urma să înceapă anul viitor.
Autostrada Transilvania este una dintre cele mai scumpe şosele din lume. A costat peste 1,4 miliarde de euro, deşi are finalizaţi doar 52 de kilometri. Conform proiectului, şoseaua face legătura între Braşov şi Borş şi trebuie să aibă 415 kilometri. Unele sectoare însă nu au fost nici măcar proiectate.