Sibiu - Piteşti, Comarnic Braşov şi Iaşi - Ungheni sunt autostrăzile prioritare din Master Planul pe Transporturi care urmează să fie aprobat de Guvern. Documentul defineşte şi prioritizeaza investiţiile în infrastructură României pentru următorii ani şi este esenţial pentru ca ţara noastră să atragă bani europeni.
Documentul strategic după care ar trebui să se dezvolte infrastructura României până în 2030 va intra miercuri spre aprobare în şedinţa de Guvern.
Foto: Harta MPGT propuneri pentru 2036
Este un document important care trebuia deja de mult timp aprobat de executiv, dar decizia a tot fost amânată de mai multe ori. De aprobarea acestui document depind fondurilor europene alocate pt infrastructură şi pentru dezvoltarea acestui sector.
Comisia Europeană şi-a dat şi ea aviz pe actul ce stabileşte priorităţile pentru fiecare domeniu de transport în parte. În ce priveşte infrastructură rutieră, aici vorbim în primul rând de autostrăzi - principalele cinci priorități sunt Sibiu-Pitești, o autostradă care costă estimativ 1,67 miliarde de euro şi care ar trebui realizată până în 2022. Din nou apare în plan Comarnic-Braşov, Târgu Neamț-Ungheni, Nădăşelu-Suplacu de Barcău, Sibiu-Brașov. Toate acestea trebuie realizate până în 2020.
Sunt trecute priorităţi şi la capitolul drumurilor expres. Cap de listă este modernizarea centurii de sud a Bucureştiului, la patru benzi, adică modernizarea actualei centuri a capitalei, de la autostrada spre Piteşti la cea spre Constanţa. Sunt în proiect şi alte drumuri expres, cum ar fi Ploiești-Buzău, Bacău-Focșani, Buzău Focşani, Constanța Brăila cu un pod peste Dunăre în vecinătatea celei de-a doua localități. Se pune accentul şi pe modernizarea drumurilor feroviare, în acest Master Plan se propune şi cumpărarea de vagoane, de trenuri noi pentru calea ferată.
Vezi aici documentul ce va fi dezbătut de Guvern.