„Amplasamentul drumului se află la constructor, în speţă Romstrade, circulaţia desfăşurându-se în regim de şantier, atunci întrebarea noastră este de ce ni s-a închis drumul?”, a spus un cabanier.
Preşedintele Asociaţiei Cabanierilor spune că CNADNR a închis abuziv drumul, deşi nu îl are în administrare.
În acest moment, pe Transalpina se circula în regim de şantier. Compania Naţională de Drumuri a anunţat că, oficial, acest traseu este închis, deoarece lucrările nu sunt finalizate.
De trei ani, compania care a câştigat contractul se chinuie să termine drumul. Acum a intrat în insolvenţă, iar lucrările au fost oprite complet. Aşa că drumul a fost închis, iar turiştii care se încumetă să meargă pe traseul dintre Rânca şI Obârşia Lotrului o fac pe proprie răspundere. Cei care sunt prinşi vor fi amendaţi, iar dacă un accident are loc pe acest drum, compania de asigurări nu plăteşte despăgubirile. Din acest motiv, numărul turiştilor nu depăşeşte 300 în weekend, faţă de 10.000, câţi erau în anii anteriori.
Cabanierul Liviu Grecioiu spune că vor fi cerute despăgubiri. „Încă nu s-a hotarât cât, dar destul de mult. Încasările scăzând la 15% faţă de anul trecut, sunt pierderi mari, oameni cu salarii neplătite, curent, impozite”, a spus cabanierul.
Reprezentanţii de la Gorj ai Companiei de Drumuri spun că oamenii nu au motiv pentru a depune plângere.
„l-am închis noi? Când? Spun că au avut pierderi? Şi cer daune, a fost cumva blocată staţiunea Ranca?”, a spus Ion Tudor, directorul Direcţiei Pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala Gorj.
Compania Naţională de Drumuri încearcă acum să preia în administrare drumul, însă până acum nu a reuşit. De pe Transalpina lipsesc stratul de asfalt, marcajele şi parapetele de protecţie.