Este vorba despre un mic aparat care vă scanează din cap până în picioare şi în funcţie de starea de spirit, funcţie de modul în care sunteţi îmbrăcat dar şi de produsele pe care le-aţi pus deja în coş, va stabili o ofertă promoţională personalizată care vă va mai lua ceva bani din cont.
Cu un consum în scădere, marile lanţuri de magazine caută tot felul de soluţii pentru menţinerea profitabilităţii. Şi cum profitabilitatea într-o asemenea afacere este legată de volumul vânzărilor, departamentele de specialitate sunt gata să încerce orice device care ar putea să ducă la un volum mai mare al vânzărilor.
Aşa a apărut Synqera. Este vorba despre un soft rusesc ce rulează pe un dispozitiv special care este în stare să citească emoţiile şi, implicit, să le traducă în dorinţe de cumpărături. Dispozitivul, de care se folosesc deja marketurile ruseşti, este plasat chiar lângă casa de marcat, astfel încât să poată influenţa decizia clientului chiar înainte de a face plata produselor deja cumpărate.
Astfel, pot fi concepute oferte promoționale personalizate în funcție de momentul din zi, sezon sau chiar dispoziția sau îmbrăcămintea clientului. Mai mult, instrumentul colectează informații despre ce a achiziționat consumatorul și pe baza datelor obținute poate construi oferte care l-ar putea interesa în momentul în care revine în magazin.
De exemplu, un client cu vârsta de 21 de ani ar putea primi o reducere pentru achiziţia unei băuturi, la final de săptămâna, în special dacă pare o persoana retrasă sau, din contră, dacă se pregăteşte pentru o petrecere. Însă dacă aparatul te percepe ca pe un client iritat, nu iţi va oferi niciun fel de promoţie.
Părerile analiştilor despre noul instrument de marketing sunt împărţite. În timp ce o parte din ei văd îm micul device viitorul comerțului en-detail, celalată parte se teme ca nu cumva aceste scanări să nu depăşească graniţa unor simple oferte comerciale şi să nu se transforme, în contextul ultimelor dezvăluiri NSA, în noi instrumente de spionare a clienţilor.
Cert este că, pentru moment, compania se află în negocieri pentru introducerea dispozitivelor şi pe pieţele din Europa și SUA. Reprezentanţii companiei ruse estimează că aparatele vor fi prezente în magazinele de îmbrăcăminte din Statele Unite chiar din acest an.