BUSINESS CLUB. Synqera, dispozitivul din supermarket care citește emoțiile clienților

Data publicării:
synqera 1

Este vorba despre un mic aparat care vă scanează din cap până în picioare şi în funcţie de starea de spirit, funcţie de modul în care sunteţi îmbrăcat dar şi de produsele pe care le-aţi pus deja în coş, va stabili o ofertă promoţională personalizată care vă va mai lua ceva bani din cont.

Cu un consum în scădere, marile lanţuri de magazine caută tot felul de soluţii pentru menţinerea profitabilităţii. Şi cum profitabilitatea într-o asemenea afacere este legată de volumul vânzărilor, departamentele de specialitate sunt gata să încerce orice device care ar putea să ducă la un volum mai mare al vânzărilor.

Aşa a apărut Synqera. Este vorba despre un soft rusesc ce rulează pe un dispozitiv special care este în stare să citească emoţiile şi, implicit, să le traducă în dorinţe de cumpărături. Dispozitivul, de care se folosesc deja marketurile ruseşti, este plasat chiar lângă casa de marcat, astfel încât să poată influenţa decizia clientului chiar înainte de a face plata produselor deja cumpărate.

Astfel, pot fi concepute oferte promoționale personalizate în funcție de momentul din zi, sezon sau chiar dispoziția sau îmbrăcămintea clientului. Mai mult, instrumentul colectează informații despre ce a achiziționat consumatorul și pe baza datelor obținute poate construi oferte care l-ar putea interesa în momentul în care revine în magazin.

De exemplu, un client cu vârsta de 21 de ani ar putea primi o reducere pentru achiziţia unei băuturi, la final de săptămâna, în special dacă pare o persoana retrasă sau, din contră, dacă se pregăteşte pentru o petrecere. Însă dacă aparatul te percepe ca pe un client iritat, nu iţi va oferi niciun fel de promoţie.

Părerile analiştilor despre noul instrument de marketing sunt împărţite. În timp ce o parte din ei văd îm micul device viitorul comerțului en-detail, celalată parte se teme ca nu cumva aceste scanări să nu depăşească graniţa unor simple oferte comerciale şi să nu se transforme, în contextul ultimelor dezvăluiri NSA, în noi instrumente de spionare a clienţilor.

Cert este că, pentru moment, compania se află în negocieri pentru introducerea dispozitivelor şi pe pieţele din Europa și SUA. Reprezentanţii companiei ruse estimează că aparatele vor fi prezente în magazinele de îmbrăcăminte din Statele Unite chiar din acest an.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
bile loto
Rezultate LOTO - Joi, 21 noiembrie 2024. Numerele extrase și premiile puse în joc de Loteria Română
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...