Pepsi a anunțat că renunţă la renumitul îndulcitor pentru că cei mai mulți consumatori se tem de efectele lui asupra sănătăţii și acest lucru s-a văzut pe vânzări.
Eliminarea aspartamului va începe pe piaţa americană - substanța va fi eliminată din Pepsi light dar mişcarea pune presiune şi pe Coca-Cola. Vânzările de Pepsi dietetic au scăzut anul trecut cu cinci procente în vreme ce Coca-Cola dietetică a pierdut aproape 7% din vânzări.
Pepsi va înlocui îndulcitorul cu o substanţă despre care criticii spun că nu rezolvă problema fiindcă e la fel de periculoasă ca aspartamul. Dar ar putea rezolva problema de imagine. Vicepreședintele Pepsi spune că aspartamul e motivul principal pentru care clienții nu mai cumpără Pepsi light.
Înlocuirea lui cu o substanță la fel de criticată, dar mai puţin cunoscută poate fi mai degrabă o mişcare de marketing. Eticheta cu anunţul „nu conţine aspartam” e o încercare de a revitaliza vânzările Pepsi, iar Coca-Cola e forţată să aplice aceeaşi strategie pentru a nu-şi pierde clienţii în favoarea celui mai mare rival.