Publicitarii sunt mereu în căutarea de noi idei. Iar spaţiul virtual, cu ale sale miliarde conturi de Facebook şi Twitter, oferă oportunităţi nelimitate. Dar pentru companii, marea provocare este cum să reducă distanţa care se pune între ele şi consumatori în spaţiul virtual. Cum să ajungă să-şi cunoască mai bine consumatorii şi cum să le influenţeze comportamentul.
Publicitarea clasică, prin care vedete fac reclamă unui anumit produs sau serviciu, nu funcţionează în mediul virtual la fel de bine ca în ziare sau la televizor. Aşa că reţelele de socializare au devenit acum piatra de încercare. Unele companii aduc în faţa publicului persoane obişnuite, dar care vor să facă lucruri extraordinare folosind noua tehnologie. Un surfer britanic şi-a propus să cucerească cele mai mari valuri folosind aplicaţiile pe dispozitivele mobile şi GPS-ul.
„Unele dintre cele mai mari valuri din lume sunt în Todos Santos, din Mexic. Nimeni din Anglia nu a mai încercat asta pâna acum”, explică surferul Tom Lowe.
Pentru publicitari, rețelele de socializare sunt clar direcția către care se îndreapta banii companiilor.
„Cred că întreaga zona de social media, și știu asta din domeniul în care lucrăm, încă are clarificat o serie de lucruri. Iar prin asta mă refer la: care este randamentul investițiilor și cât se sigur poți fi că pentru fiecare milion de lire sterline vei primi înapoi peste 1 milion?”, spune Paul Bainsfair, directorul Institutului Practicienilor în Advertising.
Chiar daca vremea sponsorizărilor și publicității clasice nu va apune prea curând, rețelele de socializare își vor face tot mai mult loc în bugetele companiilor. Începuturile sunt înca timide, multe dintre firme mici și medii au doar o pagină de internet și una de Facebook. Dar tendința este de dezvoltare. Companiile își îndreaptă banii acolo unde consumatorii își petrec timpul.