Americanii, care sunt cei mai mari consumatori de apă îmbuteliată, au ajuns să se întrebe de ce au renunţat să bea apa de la robinet, care este mult mai ieftină. Răspunsul este simplu: din comoditate şi pentru că acest produs reflectă un anumit statut.
Este un produs care arată poate cel mai bine triumful publicităţii şi al marketingului. Apa la sticlă se găseşte acum pe toate drumurile şi a devenit indispensabilă.
Ea nu se luptă cu apa de la robinet, ci direct cu sucurile. De altfel, se estimează că, în doar câţiva ani, piaţa apei la sticlă o va depăşi pe cea a sucurilor în America. Este o tendinţă care există deja şi în România. Potrivit celor mai recente date, un român bea, în medie, 60 de litri de apă îmbuteliată şi cam tot atâtea sucuri carbonatate.
Consumul de ape minerale a crescut exponenţial, de la numai 7 litri în anii 90 la peste 40 de litri în prezent. Piaţa locală a apelor îmbuteliate înseamnă circa 350 de milioane de euro pentru un volum de 1,2 miliarde de litri.
Cele mai mai vânzări, în proporţie de 99 la sută, sunt făcute de mărcile autohtone. Odată cu creşterea nivelului de trai, pe rafturile din magazine au început să se impună şi anumite mărci străine mai scumpe, ca Evian, toate promiţând puritate şi sănătate. Acestea sunt, de altfel, şi motivele pentru care publicitatea la apele la sticlă a dat rezultate.
Într-o lume tot mai poluată, cu un stil de viaţă nesănătos, să vinzi puritate la sticlă a devenit o afacere extrem de bănoasă. La nivel mondial, se consumă peste 260 de miliarde de litri de apă îmbuteliată.
Creşterea anuală este de circa 20 de miliarde de litri, peste cea a sucurilor carbonatate. Se estimează că în 2020, consumul mondial va ajunge la 450 de miliarde de litri de apă la sticlă.