După ce guvernul ne-a anunţat în mai multe rânduri că s-a relansat consumul, că românii lasă din ce în ce mai mulţi bani în magazine, aflăm şi pentru ce anume au fost cheltuiţi respectivii bani. Pe bunuri de larg consum în mare parte, adică pe telefoane, pe televizoare, pe frigidere şi maşini de spălat. 534 de milioane de euro au cheltuit românii pe astfel de produse în perioada iulie - septembrie.
Statistica arată că cele mai mari creșteri au fost pe piața telecom, care a crescut cu 24 la sută, față de perioada similară a anului trecut. Asta pentru că românii vor de fiecare dată să ţină pasul cu tehnologia, prin urmare telefonul mobil este schimbat cel mai des. Dacă luăm în calcul şi faptul că numai Samsung a lansat în luna august două noi modele, atunci creşterea pieţei telecom este mai uşor de explicat.
Şi electrocasnicele mari s-au vândut mai bine potrivit unui studiu GFK. Numai pe frigidere, mașini de spălat şi aragazuri, românii au cheltuit aproape 130 de milioane de euro, cu 12 milioane mai mult față de perioada similară a anului trecut. În schimb, electrocasnicele mici, cum sunt spre exemplu aspiratoarele, nu s-au mai vândut la fel de bine. Explicaţia pentru acest lucru vine din faptul că, anul trecut, până să se interzică comercializarea aspiratoarelor puternice în toată Uniunea Europeană, românii s-au grăbit să schimbe aparatele vechi pe care le aveau cu unele puternice, încă disponibile pe piaţă.
La polul opus, cele mai mari scăderi ale vânzărilor sunt raportate de cei care vând imprimante. Cifrele GFK arată că în trimestrul al treilea din acest an această piaţă a scăzut cu cinci procente faţă de aceeaşi perioadă a lui 2014.
Și piața foto a înregistrat o scădere semnificativă, de un milion de euro în doar trei luni.