România are una dintre cele mai proaste infrastructuri din Uniunea Europeană, nu are o reţea de autostrăzi, iar la capitolul şosele stă destul de prost. Pe scurt, cele mai multe drumuri naţionale principale sunt în stare bună sau foarte bună, însă lucrurile se schimbă radical când vine vorba despre drumurile naţionale de importanţă secundară şi de drumurile judeţene. Acestea sunt cele mai proaste drumuri din România.
La categoria „reţele rutiere”, România ocupă locul 121 din 144 de state monitorizate, iar în Uniunea Europeană e pe ultimul loc.
Mai ales drumurile comunale din zonele unde se exploatează şi valorifică masă lemnoasă au devenit adevărate capcane pentru şoferi - sunt pline de gropi, iar carosabilul este denivelat. Semnalizarea în multe locuri este foarte proastă sau chiar lipseşte cu desăvârşire. Nu puţine sunt cazurile în care maşinile de mare tonaj lasă în urmă mormane de noroi. De vină este traficul de mare tonaj, care le-a uzat şi a degradat.
Taxarea cu 5% a veniturilor obținute din masa lemnoasă poate fi o idee, dar mare atenție, banii mulți nu sunt la tăietorii de lemne, ci mai departe, la cei care transformă acest lemn în cherestea pentru export.
Taxa nu va fi aplicată în cazul lemnelor de foc, însă acestea nu fac nici un sfert din totalul exploatărilor.