Polonezii care operează cafenele Starbucks spun că România are cea mai bună marjă de profit
Data publicării:
Grupul polonez AmRest, care a intrat, anul trecut, pe piaţa locală prin preluarea francizei Starbucks, spune, în raportul financiar aferent trimestrului al doilea al anului, că România este cea mai bună piaţă din punctul de vedere al profitabilităţii, aici câştigurile ajustate dinainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare depăşind 25%, fiind cele mai ridicate dintre toate ţările unde AmRest operează brandul Starbucks, potrivit News.ro.
Datele financiare pentru Starbucks România nu sunt publicate de AmRest, cel mai mare operator de restaurante din Europa Centrală, care gestionează peste 65 de cafenele Starbucks şi în Polonia, Cehia şi Ungaria.
Compaia a încheiat însă 2015 cu afaceri de peste 55,2 milioane de lei, în urcare cu peste 50% comparativ cu anul anterior, şi o pierdere de peste 1,8 milioane lei, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Pentru comparaţie, în 2014, când AmRest nu era încă acţionar, compania avea afaceri de 36,1 milioane lei şi profit net de 6,5 milioane lei, deci o marjă de 18%.
Starbucks a intrat pe piaţa din România în 2007 - via grecii de la Marinopoulos -, odată cu deschiderea primei cafenele în Plaza România. Grecii au pierdut franciza, care este operată, din iunie 2015, de firma AmRest, în baza unui contract de licenţă cu Starbucks, valabil până în 2023. Grupul polonez este prezent pe 13 pieţe, cele mai multe din Europa, dar şi în SUA sau China.
În prezent, reţeaua locală numără 21 de cafenele, dintre care 13 în Bucureşti, una în Cluj - Napoca, două în Timişoara, două în Constanţa, una în Braşov şi două în Iaşi.
AmRest Holding SE (AmRest, WSE: EAT) este cel mai mare operator independent de lanţuri de restaurante din Europa Centrală şi de Est. Cu 40 de noi locaţii deschise în prima jumătate a lui 2016, la care se adaugă achiziţia a 144 de cafenele Starbucks în Germania, în mai, numărul total al restaurantelor deţinute (incluzând şi cafenelele) ajunge la 1.091.
Veniturile din prima jumătate a anului au avansat cu 17,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 420 de milioane de euro, potrivit preşedintelui boardului AmRest, Henry McGovern.
Câştigurile dinainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare pe primul semestru al anului au fost cu 22,8% mai mari decât în perioada similară a anului trecut, ajungând la 56 de milioane de euro.
”Profitul net destinat acţionarilor AmRest a avansat cu 40,2% la 8,5 milioane de euro în cel de-al doilea trimestru al acestui an”, se precizează în raportul financiar al companiei.
AmRest are un portofoliu francize precum KFC, Pizza Hut, Burger King şi Starbucks, deţine brand-ul Tagliatella care este dezvoltat internaţional atât ca restaurante operate de companie, cât şi ca restaurante în regim de franciză, şi a cumpărat şi două branduri care operează în China – Blue Frog şi Kabb.