Mai multe companii britanice importante au decis, în ultimele zile, să-şi retragă publicitatea prin Google şi Youtube, din cauza asocierii reclamelor lor cu materiale considerate extremiste, scrie luni Daily Mail.
Foto: thetimes.co.uk
După ce mai multe companii, inclusiv The Guardian sau agenţia Havas, au luat măsuri similare, la sfârşitul săptămânii lista a fost completată de Vodafone, gigantul media Sky şi băncile HSBC, Lloyds şi RBS, după cum notează The Guardian, potrivit Hotnews.ro. Acestora li se adăugă și Marks & Spencer.
Mişcarea fără precedent vine în contextul în care Google, conglomerat care atrage majoritatea covârşitoare a bugetelor de publicitate online, a atras critici dure pentru faptul că face prea puţin împotriva conţinutului extremist. După cum notează Daily Mail, reclamele multor clienţi pot fi văzute în continuare alături de clipuri cu conţinut neonazist, homofob sau de încurajare a urii şi terorii.
În condiţiile în care YouTube plăteşte autorilor clipurilor o parte din banii din publicitate, clienţii se plâng ca, astfel, bugetele lor ajungă să finanţeze inclusiv autorii conţinutului extremist. The Guardian citează experţi care estimează că aceştia ar fi putut încasa, astfel, 250.000 de lire sterline de la YouTube.
Printre cei care şi-au retras, până acum, reclamele de pe Facebook sau au anunţat că iau în considerare o astfel de măsură se numără The Guardian, agenţia Havas (ce numără printre clienţi compania O2, dar şi Royal Mail), Vodafone, Sky, mai multe mari bănci, McDonald's, L'Oreal, Audi, Sainsbury's, Argos, guvernul britanic, Tesco.