Activitatea care și-a dublat cifra de afaceri în ultimii cinci ani. În București merge cel mai bine

Data actualizării: Data publicării:
bancnote rasfirate
Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

O activitate economică iese în evidență, în România, în ultimii ani. Potrivit estimărilor analiştilor KeysFin afacerile din domeniu vor continua să crească şi în 2020, cu aproximativ 15%, până la 450 milioane de lei.

Este vorba despre afacerile cu flori care au crescut cu 96% faţă de 2014 şi cu 6% faţă de 2017, la 330 milioane de lei în 2018. Comerțul cu flori şi-a dublat cifra de afaceri în ultimii cinci ani, iar acest trend va continua şi în 2020.

În 2018, numărul companiilor care activează în domeniu a fost cu 36% mai mare decât în 2014, la 830 de companii. Din total, 387 au înregistrat profit, 373 au avut pierderi, iar restul au avut un rezultat nul în 2018, arată sursa citată.

Cele mai mari trei companii din domeniu sunt deţinute de investitori români şi, mai mult decât atât, dintre cele peste 830 de companii analizate, doar 2% sunt controlate de investitori străini.

Comerţul internaţional de plante vii şi produse de floricultură al României (exporturi plus importuri) a înregistrat o creştere de 2,7% faţă de 2017 şi 5,8% faţă de 2014, la aproape 136 milioane de euro în 2018, dar deficitul comercial a fost de 130 de milioane de euro.

România a importat de 50 ori mai multe flori decât a exportat, în 2018, iar principala sursă a importurilor florale din ţara noastră este Olanda, valoarea importurilor fiind de 78 milioane de euro, reprezentând aproape 60% din totalul importurilor de plante vii şi produse de floricultură de pe plan local. România mai importă flori din Ungaria, cu 12% din total şi Italia, cu 8%.

Afacerile din Bucureşti sunt cele mai înfloritoare, cu 113 milioane de lei, potrivit analiștilor.

În 2019 existau aproximativ 150 de magazine online de flori, iar cele mai ocupate luni pentru acestea sunt lunile februarie, martie şi decembrie. Sărbătorile locale, precum 1 martie sau Dragobetele, dar şi cele internaţionale, precum Valentine’s Day sau 8 martie, contribuie semnificativ la veniturile comercianţilor.

Editor web: Liviu Cojan

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri