Auchan vrea să încerce în România proiectul City XS

Data publicării:
Auchan
Grupul francez Auchan rămâne în Rusia. CEO-ul companiei: Ieşirea din Rusia ar însemna pierderi de locuri de muncă, nu pace

Cu cât lanţurile comerciale doresc să se apropie mai mult de clienţi, cu atât magazinele devin mai greu de clasificat. Potrivit revistei Progresiv, cei de la Auchan spun că studiază un nou format de centru comercial de mici dimensiuni, pe care francezii vor să îl deschidă cât mai aproape de centrul oraşelor. L-au denumit City XS şi ar trebui să aibă o suprafaţă de 3-4.000 de metri pătraţi. Ceea ce înseamnă că magazinele lor mici ar urma să ocupe destul de mult spaţiu. Ar fi cu 1.000 de metri pătraţi mai mari decât hipermarketurile Kaufland şi de 10 ori mai mari decât un Mega Image de dimensiuni medii.

Prin deschiderea unor hipermarketuri mai mici decât cele pe care le au deja, cei de la Auchan s-ar apropia de reţeta Kaufland, însă francezii au dat de înţeles că vor să ofere ceva diferit atât faţă de nemţi, cât şi faţă de belgienii de la Mega Image.

Formatul Auchan City XS ar urma să fie un fel de hipermarket de proximitate. Ar comprima pe o suprafaţă mai mică oferta unui magazin de mari dimensiuni. Este un pariu riscant. Deschiderea unui magazin de peste 3.000 de metri pătraţi în centrul oraşelor, unde spaţiul este mai scump decât la periferie, necesită investiţii substanţiale. Cei de la Auchan vor trebui să se asigure că aceste magazine vor genera vânzări suficient de bune cât să merite amenajarea lor.

Rivalii de la Kaufland, care au cea mai extinsă reţea de hipermarketuri din România nu s-au avântat să deschidă multe magazine în centrele oraşelor. În Bucureşti, de exemplu, au un singur hipermarket în zona centrală, care este preferată de lanţurile de supermarketuri de mici dimensiuni.

Majoritatea hipermarketurilor şi supermarketurilor din capitală şi din restul ţării continuă să funcţioneze în cartierele de blocuri, cât mai aproape de locuinţele clienţilor. Cu toate că lanţurile comerciale vorbesc tot mai mult de proximitate, apropierea magazinelor de clienţi a fost întotdeauna mai mare în România decât în alte ţări. Dacă în Occident hipermarketurile pot fi construite doar la marginea oraşelor, planificarea urbană haotică din România a permis construirea magazinelor de foarte mari dimensiuni chiar şi în zonele populate. Ceea ce a creat probleme de trafic şi a pus presiune pe micii comercianţi. În România chiar şi un centru comercial cu o suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi poate fi considerat magazin de proximitate câtă vreme este construit între blocuri.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Elena Lasconi, fotografii cu fiica ei, înainte de alegeri. „Avem multe de învățat de la copiii noștri”
Newsweek
HAOS la Poșta Română: Peste 2.000.000 de pensii, în pericol să nu fie livrate. Guvernul intervine
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
shoturi alcool
Cinci turiști au murit în Laos, după ce băut „shot-uri” primite gratuit. Avertisment printre călători, în...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...