Cu cât lanţurile comerciale doresc să se apropie mai mult de clienţi, cu atât magazinele devin mai greu de clasificat. Potrivit revistei Progresiv, cei de la Auchan spun că studiază un nou format de centru comercial de mici dimensiuni, pe care francezii vor să îl deschidă cât mai aproape de centrul oraşelor. L-au denumit City XS şi ar trebui să aibă o suprafaţă de 3-4.000 de metri pătraţi. Ceea ce înseamnă că magazinele lor mici ar urma să ocupe destul de mult spaţiu. Ar fi cu 1.000 de metri pătraţi mai mari decât hipermarketurile Kaufland şi de 10 ori mai mari decât un Mega Image de dimensiuni medii.
Prin deschiderea unor hipermarketuri mai mici decât cele pe care le au deja, cei de la Auchan s-ar apropia de reţeta Kaufland, însă francezii au dat de înţeles că vor să ofere ceva diferit atât faţă de nemţi, cât şi faţă de belgienii de la Mega Image.
Formatul Auchan City XS ar urma să fie un fel de hipermarket de proximitate. Ar comprima pe o suprafaţă mai mică oferta unui magazin de mari dimensiuni. Este un pariu riscant. Deschiderea unui magazin de peste 3.000 de metri pătraţi în centrul oraşelor, unde spaţiul este mai scump decât la periferie, necesită investiţii substanţiale. Cei de la Auchan vor trebui să se asigure că aceste magazine vor genera vânzări suficient de bune cât să merite amenajarea lor.
Rivalii de la Kaufland, care au cea mai extinsă reţea de hipermarketuri din România nu s-au avântat să deschidă multe magazine în centrele oraşelor. În Bucureşti, de exemplu, au un singur hipermarket în zona centrală, care este preferată de lanţurile de supermarketuri de mici dimensiuni.
Majoritatea hipermarketurilor şi supermarketurilor din capitală şi din restul ţării continuă să funcţioneze în cartierele de blocuri, cât mai aproape de locuinţele clienţilor. Cu toate că lanţurile comerciale vorbesc tot mai mult de proximitate, apropierea magazinelor de clienţi a fost întotdeauna mai mare în România decât în alte ţări. Dacă în Occident hipermarketurile pot fi construite doar la marginea oraşelor, planificarea urbană haotică din România a permis construirea magazinelor de foarte mari dimensiuni chiar şi în zonele populate. Ceea ce a creat probleme de trafic şi a pus presiune pe micii comercianţi. În România chiar şi un centru comercial cu o suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi poate fi considerat magazin de proximitate câtă vreme este construit între blocuri.