Foto: RATT
Compania românească Astra Arad, deținută de omul de afaceri Valer Blidar, a lansat zilele trecute, la ediția a XI-a a Forumului Railway Pro de Tehnologii și Servicii – ”Susținerea pe viitor a transportului feroviar și a transportului mutlimodal” modelul de tramvai ”Autentic”, cel mai nou produs al companiei.
Ce aduce nou modelul Autentic? Dacă vechiul tramvai ”Imperio” era conceput de germanii de la Siemens, avea 50% componente originale și era fabricat sub licență la Arad, modelul ”Autentic” este fabricat integral din componente produse în România sau importat. Este însă important că este de concepție românească, spun reprezentanți ai Railway Pro. Potrivit lor, motoarele electrice sunt fabricate în România, la ICPE București. Unele sisteme, precum cel de urmărire video este importat, căci în România nu se produc astfel de sisteme.
”Rezultatul este un tramvai “state-of-the-art”, care combină experiența anterioară a companiei arădene cu cele mai noi soluții în ceea ce privește echipamentele”, spun oficialii Railway Pro.
Tramvaiul dispune de caracteristici personalizate cu un design modern și atractiv, ușile de acces cu două canaturi, cu o lățime totală de 1300mm, pe de-o parte sau de ambele părți, în funcție de cerințele clientului, oferă un acces ușor și rapid, pentru pasageri. Acest nou produs este dotat cu podea 100% coborâtă, pentru mai mult confort. Interioarele sunt spațioase, în culori luminoase, modificate în funcție de cerințele clientului, aer condiționat în cabina vatmanului și în corpul destinat pasagerilor și există display-uri mari pe care informațiile pot fi citite cu ușurință de către pasageri. Fiecare modul poate fi echipat cu până la două uși, pe o parte. Astfel, 30% din lungimea tramvaiului poate fi echipată cu uși. Ușile de acces pentru pasageri situate în apropierea cabinei vatmanului sunt standard pentru a asigura acces facil, dar fiecare parte de ușă poate fi activată separat.
Compania Astra speră să aibă mai mult succes cu noul model decât cu Imperio. În ultimii ani, Astra Arad a pierdut licitații atât la Cluj cât și la Sofia pentru dotarea cu tramvaie, în faţa polonezilor de la PESA. „Am fost cu 150.000 de euro pe tramvai mai ieftini decât PESA şi tot am pierdut. Ni s-a cerut o dovadă că aceste tramvaie circulă pe undeva, referinţe. Ei bine, acest tramvai circulă în vreo 20 de oraşe din Germania, numai că acelea sunt produse în Germania (fiind identice cu Imperio – n.red.) Dacă sunt făcute la noi, brusc nu mai sunt bune. Noi chiar am depus un memoriu de protest la Comisia Europeană pentru că trebuie să se înceteze cu discriminarea” , declara pentru economica.net, după pierderea licitației de la Cluj, patronul Astra, Valer Blidar.