O porţiune de autostradă, care trebuie inaugurată în această primăvară, este cea care face legătura între Orăştie şi Sibiu şi care cuprinde şi cel mai mare viaduct din ţară: un kilometru lungime şi 74 de metri înălţime. Termenul de predare pentru acest tronson a fost însă amânat din cauza alunecărilor de teren, aşa că autostrada ar putea fi gata abia spre sfârşitul anului.
Aceasta nu este singura întârziere. Şi celelalte trei porţiuni ale autostrăzii Orăştie - Sibiu trebuie terminate, teoretic, în aprilie. Şansele sunt însă reduse, având în vedere că mai puţin de 60% din lucrări sunt finalizate.
Tot la sfârşitul lunii viitoare trebuie inaugurate alte două tronsoane - între Nădlac şi Arad şi Lugoj - Deva. Primul este gata în proporţie de aproape 80%, însă la cel de-al doilea lucările de-abia au ajuns la jumătate.
Care sunt tronsanele cu procedurile cele mai avansate
Anul 2013 este termenul limită pentru finalizarea altor două segmente de autostradă. Primul este cel care va lega Deva și Orăştie, parte a Coridorului IV paneuropean, unde lucrările ar fi trebuit încheiate în luna februarie, dar termenul de finalizare a fost amânat. Celălalt este tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, al autostrăzii Transilvania, care ar trebui să fie gata până în luna decembrie.
Tot în acest an, autoritățile vor demara procedurile pentru concesionarea lucrărilor de construcție a patru mari porțiuni de autostradă. Este vorba de Comarnic-Brașov, Autostrada Sud București, autostrada Ploiești - Buzău - Focșani și autostrada care va lega Craiova de Pitești.
Cele mai avansate sunt procedurile pentru Comarnic-Brașov și Autostrada Sud București, pentru care au fost depuse câte patru oferte. În aceste cazuri, constructorul va finanţa lucrările şi îşi va recupera banii din taxele de drum.