Dosarele de licitație ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sunt refuzate pe bandă rulantă.
Citește și ”Trei din patru licitații la Autostrăzi, retrimise înapoi pentru refacere”
Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice (ANRMAP) a respins documentația de atribuire înaintată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru completarea studiului de fezabilitate la autostrada Sibiu - Pitești, revizuirea analizei cost-beneficiu la această autostradă și elaborarea documentației suport pentru cererea de finanțare, poturivit informațiilor deținute de Digi24.ro.
Cel mai probabil cauza returnării dosarului de achiziție a fost calitatea slabă a documentației și nerespectarea cerințelor legale privitoare la achizițiile publice. Fără un dosar complet, România nu poate aplica la Comisia Europeană pentru obținerea finanțării necesare lucrărilor de realizare a acestei autostrăzi.
Refuzul acceptării a venit după ce, tot săptămână trecută, ANRMAP a respins dosarul de licitație al altui proiect important, respectiv cel al centurii Bacău. În acest caz, a existta un contract de realizare a centurii semnat cu firma turcă Eko Inssat însă contractul fost reziliat la un stadiu de 5%. Compania a anunțat că va scoate la licitație din nou proiectul la profil de autostradă.
În pofida repetatelor anunțuri publice privind proiectele scoase la licitație venite de la Ministerul Transporturilor, ANRMAP returnează CNAIR cea mai mare parte a acestor dosare de licitație. Au existat dosare refăcute de către companie de mai multe ori până să fie acceptate de ANRMAP. Majoritatea dosarelor sunt respinse la prima prezentare către ANRMAP cea ce arată calitatea slabă a documentațiilor de licitație și explică numărul mare de contestații primite la licitațiile de infrastructură.