Deschid businessuri în franciză care le pot aduce un venit sigur. Doar anul trecut profitul cumulat al afacerilor în franciză a fost de aproape două miliarde de euro.
Cele mai ieftine afaceri la cheie sunt cele din domeniul alimentaţiei - patiseriile sau covrigăriile. Investiţia iniţială este de circa 3.000 de euro, dar profitul nu mai este atât de spectaculos ca odinioară. Pe măsură ce preferinţele românilor s-au schimbat au prins avânt restaurantele cu mâncare raw - vegan sau cafenelele. În astfel de cazuri, investiţia poate depăşi 50.000 - 100.000 de euro.
Paul Voicu, directorul unei firme de consultanţă în domeniul francizelor: „Publicul a început să fie mai deschis la a consuma astfel de produse şi dispus să plătească”.
Raluca Stanciu, directorul unei firme de consultanţă în domeniul francizelor: „Peste 70 la sută sunt concepte internaţionale, restul de 30 la sută sunt autohtone”.
Mirosul de cafea proaspăt măcinată a atras îndeajuns de mulţi clienţi încât acest lanţ de cafenele să ajungă la 8 unităţi.
Contează şi că reţeta de business a fost deja testată pe pieţe cu consumatori pretenţioşi, precum cei din Statele Unite sau Germania. După ce a lucrat în două multinaţionale, Gabriel Vişan le dă acum sfaturi managerilor români.
Gabriel Vişan, directorul firmei de coaching Leadership Management Solutions: „Ai nevoie de un know how pe care să îl promovezi, pe care să îl foloseşti, trebuie să fie verificat, produsele de franciză în cazul nostru sunt testate de 50 de ani”.
Un alt concept, originar din Elveţia, este această curăţătorie. Patronii au un venit garantat din contractele încheiate cu corporaţiile.
Afacerile la cheie au strâns anul trecut un profit de peste 1,8 miliarde de euro, în creştere cu aproape 50 la sută faţă de 2007. 20% dintre afaceri sunt deschise în domeniul alimentar. Cele mai puternice lanţuri de franciză sunt compania Altrom, Kenvelo şi Peeraj.