Italienii de la Salini-Impregilo au declarat, pentru Digi24, că vor uza de toate drepturile în faţa autorităţilor şi a instanţelor civile şi penale, pe plan local şi internaţional. Mai mult, ameninţă şi că se vor adresa Uniunii Europene, pentru că instituţii guvernamentale din România au prezentat informaţii nereale.
„Salini-Impregilo va uza de toate drepturile sale în faţa autorităţilor şi a instanţelor civile şi penale, pe plan local şi internaţional. Mai mult, Salini-Impregilo se va adresa şi Uniunii Europene, principala sursă de finanţare pentru infrastructura din România, pentru soluţionare în ceea ce priveşte abuzul în serviciu şi daune aduse reputaţiei companiei din cauza publicării de informaţii nereale de către instituţiile guvernamentale”, se arată în răspunsul societății italiene la solicitarea Digi24.
Este prima reacţie a constructorului după ce experţii angajaţi de Compania de Drumuri au găsit mai multe probleme de construcţie a lotului 2 din şoseaua de mare viteză Lugoj-Deva.
„Practic sunt afectaţi 5,8 kilometri. Nu va fi nevoie de îndepărtarea niciunui strat. Se va fora. Soluţia propusă până acum este de injecţie cu un mortar lichid”, explica, la 26 aprilie, ministrul transporturilor, Dan Costescu.
Astfel de lucrări de consolidare vor fi făcute din doi în doi metri. În plus, taluzurile unde au apărut probleme trebuie ancorate de corpul autostrăzii prin plăci de beton.
Rezultatele expertizei nu sunt acceptate de constructor.
Salini-Impregilo a respectat cu stricteţe indicaţiile Companiei de Drumuri chiar şi atunci când aceasta a modificat unilateral şi pe proprie răspundere condiţiile de proiectare şi construcţie, acuză italienii. „Din acest motiv, Salini-Impregilo respinge concluziile societăţii Geotesting CI, exprimate în numele CNADNR”, se arată în răspunsul Salini-Impregilo pentru Digi24.
„Constructorul a cerut şi propria sa expertiză. Va veni cu propriile sale soluţii, pentru că este acolo şi proiectant şi executant şi atunci este de datoria lui să vină cu un proiect de remediere. Evident va face aceste remedieri pe costurile proprii”, spunea ministrul Costescu.
CNADNR ar fi vrut să deschidă anul acesta traficul pe mare parte din acest lot de autostradă. Consolidarea lucrărilor ar putea da peste cap termenele.
Firma italiană Salini-Impregilo a construit şi cei 22 de kilometri din autostrada Orăştie-Sibiu, între Cunţa şi Sălişte. Drumul a fost închis din septembrie anul trecut pentru reparaţii, pe care Compania de Drumuri le va face cu proprii angajaţi.