A treia economie a lumii a înregistrat cea mai puternică scădere economică din istorie

Economia Japoniei a înregistrat cea mai puternică scădere economică din istorie, în contextul pandemiei de coronavirus, informează BBC.
A treia economie a lumii a scăzut cu 7,8% în perioada aprilie-iunie, față de ianuarie-martie, iar diferența de la an la an a fost de 27,8%.
Japonia se confrunta deja cu o creștere economică redusă în perioada dinaintea crizei. Cifrele lansate luni dezvăluie impactul sever pe care pandemia l-a provocat economiilor din întreaga lume.
Japonia a intrat în recesiune la începutul anului, după ce a avut două trimestre consecutive de scădere economică.
Datele pentru perioada aprilie-iunie reprezintă cel mai mare declin din 1980, an din care au devenit disponibile cifre pentru comparație.
Unul dintre principalii factori ai scăderii a fost reducerea drastică a consumului intern, acesta reprezentând peste 50% din economia japoneză.
Perioada aprilie-iunie a fost al treilea trimestru consecutiv de scădere economică pentru Japonia, iar acest lucru nu s-a mai întâmplat din 1955.
După scăderea record, majoritatea analiștilor financiari se așteaptă ca economia Japoniei să reintre pe creștere în următoarele luni. Premierul Shinzo Abe a anunțat un plan de salvare a economiei de 1000 de miliarde de dolari.
Editor web: V.M.
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.