De la aterizare până la următoarea decolare, drumul unui avion de pasageri poate fi extrem de lung. În funcţie de numărul de ore zburate sau al anilor în care a fost utilizat aparatul intră pe mâna tehnicienilor şi inginerilor. În România în fiecare lună cel puţin opt avioane ale companiilor aeriene din întreaga lume ajung în „service-ul” de la Romaero.
Laurențiu Rădulescu, jurnalist Digi24: Aparatul pe care îl vedeţi lângă mine a sosit în urmă cu aproape două săptămâni. Se fac reparaţii la motor, este inspectată fiecare piesă în parte.
Nimeni nu are voie să greşească. Tehnicienii români care fac inspecţiile periodice lucrează după litera manualului. Viaţa a sute de oameni depinde de munca lor.
Regulile de siguranţă spun că un inginer sau tehnician lucrează într-o zi la un singur aparat, niciodată la mai multe. Nu există astfel niciun risc de confuzie.
Andrei Marinaş, şef departament tehnic: Interiorul s a făcut acum un an jumătate în România. Montajul integral, vopsit integral în Romaero.
Doctorii de avioane se confruntă cu tot felul de situaţii. Acest avion de exemplu a fost lovit de fulger.
Inspecţia periodică a unui avion care a atins un anumit număr de ore de zbor poate dura mai bine de o săptămână.
Laurențiu Rădulescu, jurnalist Digi24: Ultimul pas este testarea motoarelor. Doi ingineri monitorizează, în timp reali, parametrii aeronavei.
Abia după acest test final aparatele primesc verde pentru următoarea destinaţie.