(P) Deciziile revoluționare care au făcut din Lenovo un brand de renume mondial

Data actualizării: Data publicării:
LEnovo

Lenovo este al doilea producător mondial, după HP, de calculatoare. Totodată, este un jucător important în piața telefoanelor mobile și a tabletelor, precum și a altor soluții IT. Numele este un acronim, pornind de la ”Le” (Legend) și ”Novo” (pseudo-latină pentru ”nou”), adică ”Noua Legendă”.

Cum a ajuns, însă, gigantul chinez aici? Înființată în 1984, la Beijing, cu o investiție inițială de doar 25.000 de dolari și cu doar 10 ingineri, Lenovo a ajuns să facă concurență giganților Microsoft, Apple, Samsung și Google. Printre alte explicații, cum ar fi calitatea produselor sale, se numără însă și deciziile inspirate luate de-a lungul timpului.

În 2005, Lenovo a cumpărat nici mai mult nici mai puțin decât IBM. După 2000, când laptopurile au început să amenințe dominația PC-urilor de tip desktop, iar standardul Wi-Fi devenea tot mai popular, permițând conexiuni la internet și în afara propriei locuințe, Lenovo avea două variante: să cumpere un brand deja consacrat pe piața laptopurilor sau să intre în joc plecând de la zero. Chinezii au preferat prima variantă și au achiziționat IBM cu 1,75 miliarde de dolari. Lenovo a preluat gamele de produse ThinkPad și ThinkCentre și a dezvoltat în continuare noi produse, destinate unui public tot mai divers de la an la an. Așa au apărut IdeaPad, Yoga și Helix, trei game foarte apreciate de laptopuri de la Lenovo.

În 2014, a fost a doua decizie revoluționară a chinezilor. Lenovo a achiziționat Motorola. Gigantul american producător de telefoane mobile a avut dificultăți în a ține pasul cu concurența la trecerea spre segmentul smartphone. Primul cumpărător al Motorola a fost Google, în 2011. Google, care a plătit 12,5 miliarde de dolari pentru această achiziție, a păstrate brevetele și patentele celor de la Motorola și a pus brandul din nou la vânzare. Lenovo a cumpărat Motorola cu 2,91 miliarde de dolari. A fost o soluție win-win. Lenovo era antrenat deja în vâltoarea pieței de smartphone-uri cu Android, dar nu cucerise încă piața vestică, așa cum și-ar fi dorit. Prin achiziția Motorola Mobility, Lenovo a ajuns să fie un producător global de smartphone-uri.

Spre deosebire de metoda folosită la achiziționarea IBM, când laptopurile au fost rebrand-uite cu numele Lenovo, în cazul telefoanelor, Lenovo a mers pe mâna numelui deja consacrat al Motorola. Lenovo a continuat trendul unei experiențe cât mai pure Android, alegând să ofere clienților o interfață simplă și eficientă.

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Un bărbat și-a cumpărat cea mai ieftină mașină din lume. Ce poate să facă această la nici 2.500 de euro
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Richard Gere, dezvăluiri despre mutarea în Spania: „Soția mea mi-a dat șapte ani în SUA!” Alejandra e mai...
Adevarul
Cresc impozitele pe venituri din activități independente în 2025. Când se declară și cum se raportează
Newsweek
570 lei în plus la pensie timp de 6 luni pentru anumiți pensionari. Cum intri în posesia banilor?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
avem acelasi sange
“Avem același sânge”. Facem apel la donarea de sânge, dar și la reforma sistemului de transfuzie
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Angelina Jolie, după ce a luat prima lecție de operă pentru filmul "Maria": "Am tras aer în piept și am...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...