(P) Deciziile revoluționare care au făcut din Lenovo un brand de renume mondial

Data actualizării: Data publicării:
LEnovo

Lenovo este al doilea producător mondial, după HP, de calculatoare. Totodată, este un jucător important în piața telefoanelor mobile și a tabletelor, precum și a altor soluții IT. Numele este un acronim, pornind de la ”Le” (Legend) și ”Novo” (pseudo-latină pentru ”nou”), adică ”Noua Legendă”.

Cum a ajuns, însă, gigantul chinez aici? Înființată în 1984, la Beijing, cu o investiție inițială de doar 25.000 de dolari și cu doar 10 ingineri, Lenovo a ajuns să facă concurență giganților Microsoft, Apple, Samsung și Google. Printre alte explicații, cum ar fi calitatea produselor sale, se numără însă și deciziile inspirate luate de-a lungul timpului.

În 2005, Lenovo a cumpărat nici mai mult nici mai puțin decât IBM. După 2000, când laptopurile au început să amenințe dominația PC-urilor de tip desktop, iar standardul Wi-Fi devenea tot mai popular, permițând conexiuni la internet și în afara propriei locuințe, Lenovo avea două variante: să cumpere un brand deja consacrat pe piața laptopurilor sau să intre în joc plecând de la zero. Chinezii au preferat prima variantă și au achiziționat IBM cu 1,75 miliarde de dolari. Lenovo a preluat gamele de produse ThinkPad și ThinkCentre și a dezvoltat în continuare noi produse, destinate unui public tot mai divers de la an la an. Așa au apărut IdeaPad, Yoga și Helix, trei game foarte apreciate de laptopuri de la Lenovo.

În 2014, a fost a doua decizie revoluționară a chinezilor. Lenovo a achiziționat Motorola. Gigantul american producător de telefoane mobile a avut dificultăți în a ține pasul cu concurența la trecerea spre segmentul smartphone. Primul cumpărător al Motorola a fost Google, în 2011. Google, care a plătit 12,5 miliarde de dolari pentru această achiziție, a păstrate brevetele și patentele celor de la Motorola și a pus brandul din nou la vânzare. Lenovo a cumpărat Motorola cu 2,91 miliarde de dolari. A fost o soluție win-win. Lenovo era antrenat deja în vâltoarea pieței de smartphone-uri cu Android, dar nu cucerise încă piața vestică, așa cum și-ar fi dorit. Prin achiziția Motorola Mobility, Lenovo a ajuns să fie un producător global de smartphone-uri.

Spre deosebire de metoda folosită la achiziționarea IBM, când laptopurile au fost rebrand-uite cu numele Lenovo, în cazul telefoanelor, Lenovo a mers pe mâna numelui deja consacrat al Motorola. Lenovo a continuat trendul unei experiențe cât mai pure Android, alegând să ofere clienților o interfață simplă și eficientă.

 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Comoara energetică a Balcanilor care stârnește Rusia și SUA. Unde zac îngropate peste două miliarde de euro
Digi FM
Ce pensie are Angela Merkel, după 16 ani la conducerea Germaniei
Pro FM
Fostul bodyguard al lui Whitney Houston, tentat să „renunțe la tot” de dragul cântăreței: „Siguranța ei era...
Film Now
Hugh Jackman, alături de fiul său, în vacanță, în Australia. Copiii actorului încearcă să se adapteze la noua...
Adevarul
Un șofer a urcat cu un BMW pe pârtie, la Borșa. Reacția internauților: „Întrebarea e ce caută oamenii cu...
Newsweek
Cu câți bani se încarcă voucherul de alimente în 2025? Ce pensie trebuie să ai ca să primești banii?
Digi FM
Sora lui Kim Jong-un, pentru prima dată în public cu copiii săi. Imagini apărute de Anul Nou, în condiţiile...
Digi World
Câte minute de viaţă pierd fumătorii cu o singură ţigară. Concluziile celei mai noi analize a oamenilor de...
Digi Animal World
Ce s-a întâmplat cu un câine la 15 minute după ce stăpânul său a murit. Familia a fost devastată
Film Now
Kevin Sorbo, protagonistul serialului Hercule, spune că a fost pus pe "lista neagră" de la Hollywood din...
UTV
26 de filme pe care trebuie sa le vezi neaparat pana la sfarsitul anului 2025