Compania McDonald's a fost nevoită să își ceară scuze pentru o reclamă la unul dintre produsele sale, după un val de critici că spotul publicitar „exploatează suferința copiilor”. În ultima reclamă a companiei în Marea Britanie apare un copil care încearcă să afle ce a avut în comun cu tatăl său decedat, până când este dezvăluit că ambii aveau o pasiune pentru un burger de la McDonald's, relatează BBC News.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
„Nu a fost intenția noastră (să jignim n.red). Am vrut să scoatem în evidență rolul pe care McDonalds l-a jucat în viețile clienților noastre, și la bine și la rău”, a spus un purtător de cuvânt al campaniei.
Reclama a fost creată de agenția de publicitate Leo Burnett din Londra și a fost lansată pe 12 mai pentru a fi transmisă pe o perioadă de șapte săptămâni.
În reclamă, băiatul îi pune mamei lui mai multe întrebări despre tatăl său decedat. Femeia începe să îi povestească, iar băiatul este din ce în ce mai trist că nu au nimic în comun. Asta până când ajunge la McDonald's unde comandă un burger și mama lui îi spune că acela era și preferatul tatălui său.
„McDonalds a încercat să comunice cu publicul său printr-o campanie TV emoționantă. Însă, ceea ce au făcut a fost să exploateze suferința copiilor. Sprijinim copiii și părinții care își amintesc de cei dragi și îi încurajăm să discute deschis despre amintirile lor. Însă să încerci să insinuezi că un brand poate vindeca toate suferințele cu o masă este lipsit de sensibilitate și nu acesta ar trebui să fie modul în care brandurile recunosc momentele importante din viață”, a spus, pentru BBC, Shelley Gilbert, fondatoarea și președinta unei organizații de caritate.