McDonald's anunță reducerea administrării de antibiotice la puii serviți în restaurante
Data actualizării: Data publicării:
Lanțul de restaurante fast-food McDonald's ia în calcul reducerea în următorii ani a utilizării antibioticelor în cazul puilor pe care îi servește în toată lumea, la scurt timp după ce a adoptat deja măsuri similare în Statele Unite ale Americii, informează joi AFP.
''Începând din 2018, vom începe să punem în aplicare o nouă politică privind utilizarea antibioticelor în cazul puilor de crescătorie de pe toate piețele din lume'', a anunțat compania într-un comunicat citat de Agerpres.
Începând de anul trecut, McDonald's nu mai servește pui de găină tratați cu antibiotice în restaurantele sale din Statele Unite. Planul anunțat de grupul american de restaurante la nivel mondial este însă mai puțin ambițios decât cel aplicat în SUA, deoarece se referă numai la antibioticele considerate critice de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) pentru sănătatea umană.
McDonald's nu va mai servi pui de găină expuși la astfel de antibiotice începând din 2018 în Brazilia, Canada, Japonia și Coreea de Sud și de la sfârșitul anului 2019 în Europa, Rusia și Australia. De la începutul anului 2027 măsura se va aplica și în China.
Creșterea intensivă a păsărilor și înmulțirea bolilor i-a determinat pe fermieri să utilizeze din ce în ce mai intens antibiotice pentru a evita contaminarea cu microbi care pot provoca pagube însemnate în cadrul fermelor. Această utilizare intensivă a dus însă la dezvoltarea unei rezistențe a unor microbi la antibiotice.
Ca urmare, ONG-urile și organizațiile din domeniul sănătății au estimat că utilizarea antibioticelor — ce permit, de asemenea, puilor să crească mai rapid — reduce efectul medicamentelor administrate consumatorilor în caz de nevoie.
În Statele Unite, anunțul McDonald's s-a bucurat de apreciere, în special din partea asociației consumatorilor Consumers Union care a declarat că decizia ar putea aduce ''schimbări radicale''.
Simbol al alimentației junk food, grupul a adoptat în ultimii ani mai multe inițiative în încercarea de a-și redresa imaginea, notează AFP. Spre exemplu, compania a diminuat cantitatea de grăsime din meniurile ''Happy Meal'' destinate copiiilor.