Municipiul Bucureşti urmează să încheie un protocol cu Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului care vizează promovarea Capitalei ca destinaţie de city break, informează Agerpres.
Măsura a fost votată în Consiliul General al Capitalei cu 28 de voturi pentru şi 17 abţineri.
Reprezentanţii ministerului şi cei ai municipalităţii vor colabora în vederea stabilirii unor acţiuni de promovare reciprocă. Totodată, ministerul va acorda gratuit dreptul de utilizare a mărcilor "România exploraţi Grădina Carpaţilor" şi "Romania explore the Carpathian garden", în vederea promovării ţării noastre ca destinaţie turistică şi în scop publicitar.
Ministerul va mai acorda municipalităţii bucureştene dreptul de a utiliza producţii audiovizuale în limba română şi nu numai, din categoriile activităţi şi aventură, city breaks, turism rural.
Protocolul se încheie pentru un an, cu posibilitatea prelungirii prin act adiţional.
Potrivit raportului de specialitate, la începutul lunii septembrie, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a transmis o adresă Primăriei, informând-o că au fost demarate acţiunile specifice unei campanii de promovare reciprocă între Bucureşti şi Sevilla, prin panotaj.
Totodată, ministerul a transmis o propunere de protocol de colaborare având ca obiect stabilirea cadrului general pentru proiecte care să promoveze turismul în Romania, în general, şi în Bucureşti, în special.
Potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, în primele 11 luni din 2019, în Capitală a fost înregistrat un număr de aproximativ 1,9 milioane de sosiri ale turiştilor. Cei mai mulţi au venit din din Israel (154. 940), Italia (83.011), Regatul Unit (72.166), Germania (71.495) şi Franţa (65.006).
Editor : D.R.