Facebook Inc va oferi publicitate gratuită Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) în încercarea de a se asigura că utilizatorii săi nu sunt informaţi greşit cu privire la coronavirus, la riscuri şi la modul în care ar trebui să reacţioneze, a anunţat directorul general Mark Zuckerberg, citat miercuri de Reuters, potrivit Agerpres.
„Oferim OMS cât de multe anunţuri gratuite sunt necesare pentru răspunsul lor la coronavirus, alături de alte tipuri de asistenţă”, a indicat Zuckerberg într-un mesaj publicat pe Facebook.
„Utilizatorilor care caută pe Facebook mesaje despre virus li se va afişa un mesaj „pop-up” care îi direcţionează către OMS sau autoritatea sanitară locală, de unde vor putea primi cele mai noi informaţii”, a explicat Zuckerberg.
De asemenea, el a reiterat angajamentul că Facebook va elimina informaţiile false şi teoriile conspiraţiei semnalate de organizaţiile importante din domeniul sănătăţii pentru a ajuta la combaterea dezinformării pe tema coronavirusului.
Facebook va colabora cu experţi mondiali în domeniul sănătăţii şi va oferi asistenţă şi „milioane în plus în credite de publicitate” altor organizaţii, notează Reuters.
În februarie, compania a anunţat într-un comunicat că a interzis reclamele la „produsele care se referă la coronavirus în moduri menite să creeze panică sau care dau de înţeles că produsele lor garantează un tratament sau previne, astfel ca oamenii să îl contracteze”. Facebook a precizat totodată că va continua să lucreze pentru „a limita răspândirea dezinformării şi de conţinut dăunător despre virus”, iar în acelaşi timp îi va conecta pe utilizatorii săi la informaţiile comunicate de „organizaţiile de specialitate din sănătate”.
Boala, despre care se crede că a apărut în oraşul chinez Wuhan, s-a răspândit în întreaga lume şi a infectat aproape 93.000 de oameni la nivel mondial.
Şi alte platforme de reţele sociale au făcut demersuri pentru îmbunătăţirea informaţiilor despre virus. Căutările pe Pinterest pentru „coronavirus” îi conduc pe utilizatori către un mesaj de atenţionare privind „dezinformările medicale dăunătoare”, în timp ce OMS a lansat săptămâna trecută un cont pe aplicaţia video TikTok.
Editor: Robert Kiss