Rezultatele Evaluării Naționale par la fel de neobișnuite precum a fost și examenul. După contestații, diferențele între note au fost, în unele cazuri, foarte mari. În județul Brașov, unele lucrări la Limba Germană au primit cu 4 puncte în plus, la a doua corectare. De asemenea, sunt diferențe la matematică. Un elev care a primit inițial nota 6 a obținut 10 după contestație.
Un altul a ajuns la 7.90, după ce, inițial, obținuse 2.50.
Președintele Societății Române de Științe Matematice, Radu Gologan, spune că aceste diferențe ar putea fi cauzate de lipsa de experiență a profesorilor care au făcut prima corectură.
Radu Gologan: "Sunt diferențe prea mari și nu mi le explic. Poate că greșelile sunt în altă parte, nu în calitatea răspunsurilor copiilor. Poate la trecerea notelor. La matematică se acceptă 0,5 maxim de diferență în situații de interpretare.
Când se recorectează, diferențele sunt mai mici de 0.25. Nu există nicio explicație.
La matematică astfel de diferențe sunt incredibile....
Poate profesorul nu are experiență și nu îi acordă copilului dreptul de a interpreta sau să dea o altă demonstrație.
Categoric ar trebui văzut...dacă sunt din vina profesorilor este o problemă mare".
76,2% dintre elevii care au dat Evaluarea Națională 2020 au obținut medii peste 5, procentaj în creștere după rezolvarea contestaţiilor, arată centralizarea făcută de Ministerul Educaţiei.