Circa 1,4 milioane de copii din familii cu venituri reduse din România cresc fără să aibă o carte acasă, singura soluţie pentru ieşirea acestora din mediile defavorizate fiind educaţia, susţine Asociaţia OvidiuRO, în contextul în care joi este marcată Ziua Naţională a Lecturii, informează Agerpres.
„Conform Băncii Mondiale, România ar putea câştiga un miliard de euro anual din creşterea productivităţii şi a veniturilor din taxe, dacă ar reuşi să ridice nivelul de educaţie al cetăţenilor afectaţi de sărăcie. Cifrele arată că un copil dintr-o familie săracă e expus la de trei ori mai puţine cuvinte decât unul dintr-o familie cu venituri medii. În România sunt 1,4 milioane de copii afectaţi de sărăcie şi care cresc în cămine unde nu există şi n-a existat niciodată vreo carte. Cercul vicios al sărăciei poate fi rupt doar prin educaţie. Este poarta de scăpare pentru copiii din mediile defavorizate”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei OvidiuRO.
Organizaţia a marcat Ziua Naţională a Lecturii prin ateliere de lectură ce au avut loc în grădiniţe din judeţele Timiş, Caraş-Severin şi Dolj, apreciind că lectura îi ajută pe oameni să se dezvolte şi să ajungă "adulţi funcţionali".
Astfel, membri ai asociaţiei au fost prezenţi pe 14 februarie la Caransebeş, în judeţul Caraş-Severin, iar pe 15 februarie în satele Cerneteaz, din judeţul Timiş, şi Vârvorul de Jos, judeţul Dolj, în cadrul unui program de încurajare a lecturii în grădiniţe pe care îl derulează în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Ministerul Culturii.
„Formarea unor obiceiuri de lectură încă de la cele mai mici vârste constituie baza dezvoltării limbajului şi a competenţelor de literaţie. De aceea, unul dintre cele mai frumoase daruri pe care un adult îl poate oferi copiilor este timpul petrecut împreună citind”, a declarat Maria Gheorghiu, cofondatoare şi preşedinte OvidiuRO, citată în comunicat.
Începând cu anul 2020, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei şi Ministerul Culturii, Asociaţia OvidiuRO implementează programul naţional de încurajare a lecturii în grădiniţă şi în familie - „Citeşte-mi 100 de poveşti”.
Până în prezent, 3.300 de grădiniţe au primit seturi de cărţi ilustrate pentru copii, 20.000 de profesori au beneficiat de formare în metode de dezvoltare a comunicării orale şi a premiselor citirii şi scrierii şi au fost distribuite în total peste 600.000 de cărţi, se mai arată în comunicat.
Editor : M.I.