Dacă transportatorul este vinovat de întârzierea trenului, aveţi dreptul să cereţi despăgubire pentru întârziere. Puteţi primi: 25 la sută din preţul biletului, dacă întârzierea este între 60 şi 119 minute, și 50 la sută din preţul biletului, dacă întârzierea este de 120 de minute sau mai mult.
Ca să intraţi în posesia banilor trebuie să completaţi o cerere de despăgubire pentru întârziere. Formularele le găsiţi în staţiile şi agenţiile de voiaj sau le puteţi descărca de pe site-ul CFR Călători. Pe cerere trebuie să menţionaţi durata întârzierii trenului, validată de personalul căii ferate din staţia unde s-a produs întârzierea.
Cererea trebuie depusă la ghişeul sau la sediul agenţiei care a emis biletul. Trebuie să faceţi acest lucru în cel mult două luni de la terminarea călătoriei sau până în ultima zi de valabilitate a biletului.
Transportatorul, adică cel care a emis legitimaţia de călătorie, ar trebui să vă dea un răspuns la cererea de despăgubire în maximum trei luni. Asta doar dacă nu vă sunt solicitate şi alte documente.
Trebuie să ştiţi că nu veţi primi despăgubiri în cazul în care aţi fost informat cu privire la întârzierea trenului înainte de cumpărarea biletului. Nicio despăgubire nu va fi plătită daca valoarea acesteia va fi mai puţin de echivalentul a patru euro.