Parcări mari la intrarea în oraş lângă staţiile de metrou şi bulevarde mult mai largi. Sunt doar câteva dintre proiectele edililor din Bucureşti pentru decongestionarea traficului. Până la îndeplinirea lor, şoferii decontează haosul în timp şi bani.
Convoi de maşini în mişcare. Maşini după maşini, la semafoare. Intersecţii supraaglomerate. Străzi îngustate de lucrări edilitare şi o centură a Capitalei cocoşată în dublu sens, pe kilometri întregi, de maşini mari şi maşini mici.
Sute de mii de maşini aflate-n tranzit şi o parte dintre cele 155.000 înmatriculate în Ilfov se îmbulzesc zilnic la porţile oraşului. Intră în cartiere, unde se intersectează cu cele un milion şi 300.000, înmatriculate în Bucureşti, şi crează disconfortul căruia nu i-a găsit antidotul niciun primar de până acum. Penultimul, Sorin Oprescu, a vrut să scape de aglomeraţia din est şi a avizat construirea unui park and ride la marginea Pantelimonului. Trebuia să fie gata în 2013. Constructorul a greşit proiectul, iar lucrările au fost oprite.
Parcarea cu 420 de locuri rămâne însă în planurile actualului edil împreună cu alte proiecte similare de la Străuleşti, din bulevardul Aerogării şi din bulevardul Theodor Pallady. În paralel, şi primarii de sector caută soluţii Administraţia sectorului 4 vrea să amenajeze trei parcări lângă staţii de metrou si lărgirea bulevardelor.
„Staţia de metrou IMGB, staţia de metrou Constantin Brâncoveanu, unde discutăm de un număr de aproximativ 500 de automobile care se pot parca în acea zonă, la staţia de metrou IMGB în jur de 300 de maşini şi evident, Piaţa Sudului. Avem nevoie cu certitudine de străzi mai largi, pentru că altfel vom deveni sufocaţi,” spune Daniel Băluţă, primarul sectorului 4.
Autorităţile sectorului 6 au alte planuri: străzi cu sens unic şi folosirea parcărilor subterane ale hipermarketurilor .
„La sfârşitul acestei luni vom avea un studiu de fezabilitate pentru 70 de străzi secundare în vederea creării de sensuri unice în cartiere,” precizează Olivia Margan, director general DGCRP Sector 6.
Pentru fluidizarea traficului rutier, Primăria Capitalei ar urma să cumpere 100 de troleibuze, 100 de tramvaie şi 400 de autobuze.
Iar luna viitoare se va relua marcarea culoarelor unice destinate maşinilor RATB. Asta chiar dacă tot Municipalitatea a scos deja o parte din stâlpii abia montaţi să delimiteze banda pentru transportul în comun pe DN 1.