"Grecia este prima destinație pe care o aleg românii pentru vacanțe în străinătate și sunt îndrăgostiți de această țară. Grecia a fost pe primele pagini ale ziarelor din cauza crizei în ultimii ani, cu ideea că falimentează, că iese din zona euro etc., și totuși numărul turiștilor români a crescut an de an, urmând trendul european", a declarat pentru Mediafax Cristian Pandel, proprietarul agenției Christian Tour.
Alin Burcea, proprietarul Paralela 45 și vicepreședinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), spune că în Grecia merg anual circa 250.000 de turiști români, dintre care o cincime se cazează în structuri all inclusive.
„Nu se vor desființa hotelurile all inclusive, nu a afirmat asta premierul. Ideea este să nu se mai dezvolte. În Grecia nu sunt foarte extinse structurile all inclusive, și chiar dacă s-ar elimina all inclusive și s-ar înlocui cu pensiune completă, nu ar fi un șoc. Pentru Grecia, all inclusive nu este tradițional și nici pentru agențiile românești nu ar fi ceva de mare impact”, crede Burcea.
El apreciază că fluxul de turiști către Grecia va continua să crească, pentru că în această țară turiștii nu merg doar la 5 stele all inclusive, ca în Turcia, ci se cazează și la studiouri, vile, la 2 stele, 3 stele sau aparthoteluri.
„Semnalul este că nu se dorește dezvoltarea all inclusive pentru că dispar micile taverne, restaurante și magazine, ceea ce este corect. Grecia are celebrele taverne, cu muzică grecească și dansuri, care sunt o atracție mult mai mare decât sistemul all inclusive”, mai spune Alin Burcea.
Vacanţele all-inclusive din Grecia, în care turiştii mănâncă pe săturate şi beau cocktailuri gratis la piscină, ar putea deveni amintire. Noul premier anti-austeritate vrea să interzică sistemul, dezvoltat mai ales de lanţurile internaţionale, pe motiv că acestea distrug micile afaceri locale.