5 kilometri de tunel săpaţi la o adâncime medie de 16 metri. Aproape un an şi trei luni au săpat cele două cârtiţe uriaşe, Varvara şi Filofteia. Au înaintat cu 15-20 de metri pe zi.
Nu şi-au terminat însă treaba. Mai au de lucru între staţiile Academia Militară şi Eroilor.
Mihai Divlan, inginer din partea constructorului: Lungimea traseului - undeva la 1,8 km, pe ambele fire. După, mai este o bucată de tunel dublu între Eroilor1 şi PSS Operă. De acolo vor fi extrase din nou utilajele.
Şi vor începe să sape pentru a lega noua staţie de metrou de cea actuală. În zona Eroilor, lucrările vor fi făcute la 27 de metri sub pâmânt. Tunelurile vor trece pe sub actuala staţie de metrou şi pe sub râul Dâmboviţa. Lucrările în zonă trebuie să înceapă în aprilie.
Vestea bună este că şase staţii sunt aproape gata, iar alte două se apropie de 40%. Cea rea, că lucrările s-au scumpit cu aproape 29 de milioane de euro de la semnarea contractului, iar săparea tunelurilor, scheletul stațiilor şi al depoului au ajuns la peste 330 de milioane de euro.
Cu toate acestea, există planuri şi pentru o legătură subterană între cartierul Pantelimon şi centrul Bucureştiului. Directorii Metrorex spun că în 2018 va fi gata tronsonul Pantelimon - Piaţa Iancului, iar legătura cu Eroilor, doi ani mai târziu.