Potrivit datelor obținute de Ziarul Financiar, până la jumătatea lunii februarie 2021, cele mai aglomerate pentru metroul din Drumul Taberei au fost primele săptămâni, când traficul a depăşit 60.000, chiar şi 64.000 de călători pe săptămână.
Aparent, linia de metrou din Drumul Taberei nu atrage foarte mulți călători, deși a fost o investiție așteptată ani de zile de locuitorii din zonă. Noua magistrală de metrou are, în medie, 47 de mii de călători zilnic, potrivit zf.ro. Spre comparație, Magistrala 3 de metrou are un trafic de 3 - 4 ori mai mare.
Unii dintre cei care locuiesc în zona Drumul Taberei spun că metroul nu leagă acest cartier de zona de business a Bucureştiului, adică Aurel Vlaicu - Pipera. Pentru a ajunge la clădirile de birouri din nordul Capitalei, un călător trebuie să schimbe de două ori metroul, la Eroilor și Piața Unirii, aceasta fiind o stație deja foarte aglomerată. Astfel, oamenii preferă ori să folosească sistemul de transport de suprafață, ori mașina personală, iar asta duce inevitabil la creșterea traficului și, evident la poluare.
Pe de altă parte, o explicație ar putea fi că, în actualele condiții de pandemie, mulți locuitori din Drumul Taberei lucrează de acasă, prin telemuncă.
Metroul din Drumul Taberei, ale cărui lucrări au început în 2012, dar s-au oprit în 2013 din lipsă de fonduri, a fost inaugurat la 15 septembrie 2020, cu cinci ani întârziere față de termen. Este singura magistrală de metrou construită după Revoluţie, celelalte fiind realizate în perioada comunismului.
Editor : Luana Pavaluca