Patru ore au discutat reprezentanţii sindicatelor feroviare cu oficialii din Ministerul Transporturilor pe marginea listei de revendicări. Fără succes.
„Deocamdată nu s-a obținut nimic, doar promisiuni, promisiuni deșarte, care nu au acoperire”, a declarat Florin Dobrescu, preşedintele Federaţiei Naţionale Drum de Fier.
„Am transmis cât se poate de răspicat că solicitările noastre pentru încheierea contractului colectiv de muncă rămân în picioare”, a precizat Viorel Istrate, secretarul general al Confederaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial
Angajaţii din cele trei companii feroviare, CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă vor salarii mărite cu cel puţin 10%, dar şi tichete de masă, de la 1 octombrie. Iar de anul viitor, vor să primească şi tichete de vacanţă. De aceste beneficii s-ar bucura, în special, cei 20 de mii de angajaţii din transporturile pe calea ferată care sunt plătiţi cu salariul minim. Mulţi dintre ei n-au mai aşteptat să vadă rezultatul negocierilor şi şi-au dat deja demisia.
„Acum când discutăm pleacă efectiv două districte, angajați de la două districte, la autostrada Transilvania, vă dați seama, acolo câștigă mai mult de la calea ferată și părăsesc locurile de muncă. În jur de vreo 26 de persoane”, a declarat Florin Dobrescu, preşedintele Federaţiei Naţionale Drum de Fier.
Companiile feroviare se confruntă cu o lipsă acută de personal, astfel că angajaţii rămaşi lucrează ore suplimentare.
„Oamenii fac eforturi uriașe să ducă trenurile la destinație, să le manevreze, să le revizuiască și să le tracteze”, recunoaște Iulian Măntescu, președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă.
În încercarea de a evita declanşarea grevei generale de la 1 octombrie, miercuri urmează o nouă rundă de negocieri la Ministerul Transporturilor. Anul trecut, trenurile din România au transportat peste 56 de milioane de pasageri.