Asta i-a făcut pe sute de părinţi din Cluj să apeleze la psiholog. Specialiştii spun că în acest an numărul şedinţelor s-a dublat comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Aşa se comportă mulţi copiii de la clasa pregătitoare: aleargă prin săli şi sunt agitaţi. Este şi motivul pentru care acest părinte a decis să-l ducă pe copil la psiholog.
„Practic la grădinita activitatea era mai putin structurată, era mai multă joacă, iar la şcoală copiii sunt nevoiţi să stea în bănci să aibă comportament de şcolari”, a spus Cristina Costescu, psiholog
Părinţii care au cerut ajutorul psihologului spun că rezultatele se văd rapid. „Copilul este puţin mai liniştit, a înţeles ce se întâmplă şi că trebuie să se integreze într-un nou mediu chiar dacă are o vârstă fragedă”, a spus o mămică.
Şi dascălii îi încurajează pe părinţi să apeleze la sprijin de specialitate. „Faptul că părintele apelează la psiholog nu e o ruşine dacă îi poate ajuta cel mai mare câştig este pentru copii”, a spus învățătoarea Mariana Mircea.
Sunt şi părinţi care preferă să amâne începerea clasei pregătitoare. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar spun, însă, că o astfel de decizie trebuie luată numai în anumite condiţii: fie copilul este bolnav, fie nu reuşeşte să se integreze în colectivitate.