Strategiile folosite de instituţiile statului pentru a atrage fani pe Facebook

Data publicării:
face

La etajul trei din clădirea Ministerului Apărării este un adevărat laborator de like-uri. Angajaţii din spatele paginii de Facebook a instituţiei se mândresc cu cei mai mulţi fani dintre toate instituţiile publice: 174.000. La doar 24 de ani, sublocotenentul Anca Ciornei este un adevărat „mareşal” al reţelelor de socializare. Pozele soldaţilor care pleacă în Afganistan sunt descărcate şi postate pe pagina instituţiei cu hashtag şi mesaje puternice. În pas de defilare cu tehnologia modernă.

Cel mai mare val de simpatie faţă de Ministerul de Interne a venit după publicarea melodiei lui Smiley. Aproape 19.000 de likeuri şi 5.000 de oameni au distribuit mesajul inspirat pe reţelele de socializare.

Ideea acestei postări ne-a venit chiar de la titlul melodiei: Pierdut buletin. Ştim cu toţii că sunt cetăţeni care îşi pierd documentul de identitate. Prin această postare am încercat să le spunem care sunt documentele de care au nevoie,” explică Eduard Ionescu, reprezentant al Ministerului Afacerilor Interne.

Iar mesajele amuzante prin care instituţiile încearcă să îşi transmită mesajele serioase nu se opresc aici: SRI ne recomandă aproape în fiecare zi câte un film de spionaj sau acţiune, iar Fiscul se autoironizează şi spune că, deşi nu a ajuns încă în spaţiu, caută inspectori noi pentru antifraudă. Pompierii fac oameni de zăpadă, iar patru tinere poliţiste topesc zăpada urându-le fanilor de pe Facebook o noapte minunată.

Specialiştii în comunicare spun că instituţiile ar trebui să se schimbe şi dincolo de paginile de pe reţelele de socializare. În plus, odată folosită această linie de comunicare, ele nu trebuie să renunţe la ea pentru că îşi vor pierde din încrederea câştigată.

Dacă tu eşti tot timpul la cravată şi milităros şi saluţi nu trebuie să aduci asta în Facebook, ci să imporţi tonul discuţiilor din Facebook la comunicarea pe care o faci. Ca să îţi faci mesajul priceput, ca să ajungă la oameni, trebuie să iasă în evidenţă. Dacă tu eşti scorţos, nu are nimeni timp să te aştepte, să te înţeleagă,” spune Bogdan Naumovici, director de creaţie.

Peste 70% dintre companiile din România au folosit anul trecut reţelele sociale pentru promovare. Mai mult de 8 milioane de conturi de Facebook sunt ale unor români.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ciocolata Dubai, luxul care ascunde un mare fâs-tic. Ingredientele surpriză care îi păcălesc pe consumatori
Digi FM
ALEGERI ÎN SUA 2024. Cine va controla Congresul
Pro FM
Selena Gomez reacționează după noile critici legate de silueta sa: Nu-mi pasă că nu sunt subțire băț
Film Now
Christian Bale, asul transformărilor, uimește din nou. Acum cu tatuaje și cicatrici pe față, în rolul lui...
Adevarul
Nazistul care s-a revoltat împotriva cruzimii. Povestea adevărată a lui Oskar Schindler, salvatorul evreilor
Newsweek
Care pensionari NU iau bani în plus la pensie la indexarea din 1 ianuarie? Știm ce meserie au avut
Digi FM
Un român, văduv și tatăl a doi copii, mort în inundațiile din Spania. Fratele lui i-a găsit trupul fără...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Aricii din Europa, incluşi pe „lista roşie” cu specii „potenţial ameninţate cu dispariţia”. „Oamenii sunt cei...
Film Now
Samuel L. Jackson are o clauză specială în fiecare contract de film pe care-l semnează. Cerința actorului
UTV
Theo Rose a povestit ce s-a intamplat dupa despartirea de Alex Leonte. „Imi venea sa ies afara sa urlu”