Într-o singură săptămână, câteva mii de românii îşi reînnoiesc poliţele RCA, spun reprezentanţii companiilor de asigurări. Aşa că şi cea mai mică întrerupere a sistemului care calculează aceste poliţe poate produce haos pe piaţă.
„În momentul în care noi am hotărât să emitem electronic polițele de asigurare, trebuie să fim capabili să ținem în viață sistemul non-stop. Clientul este afectat, este nemulțumit că nu i se emite polița”, spune Ionel Dima, directorul unei firme de asigurări.
Chiar dacă numărul celor afectaţi este destul de mare, reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară, instituţie care administrează baza de date, spun doar că este regretabil, şi că este vorba doar de întreruperi pe termen scurt.
„Este foarte trist că s-a ajuns la acest eveniment, e regretabil pentru că exprimă o proastă funcționare într-un departament al Autorității”, afirmă Daniel Dăianu, preşedinte interimar ASF.
În tot acest timp, celor care le expiră poliţele RCA fie acceptă să nu beneficieze de aşa numitul bonus malus, reducerea acordată şoferilor fără accidente, fie declară pe proprie răspundere că nu au fost implicaţi în niciun eveniment neplăcut.
„Emiteam cu clasa de bonus malus b 0, care este clasa netră, urmând ca, de la intrarea în funcțiune a CEDAM să se calculeze clasa de bonus malus corectă. Primeau banii inapoi dacă au plătit mai mult sau plăteau mai mult dacă aveau clasa de malus”, explică Antonio Souvannasouck, broker de asigurări.
Sistemul Cedam, administrat de ASF, arată istoricul daunelor auto şi calculează pe baza codului numeric personal şi seria caroseriei maşinii, preţul poliţei RCA. Cei care nu au accidente plătesc mai puţin la asigurarea obligatorie a maşinii.