În anul 2002 s-a desprins din CFR compania Intervenţii Feroviare. Noua companie a început să înregistreze datorii, ajungând acum la 40 de milioane de euro. Salariaţii primeau doar leafa de la CFR, însă dările către stat erau înregistrate în noua societate drept restanţe. În urmă cu câteva zile, această firmă a intrat în insolvenţă.
„Acum vor să ne ia din banii noştri să plătească datoriile istorice pe care compania naţională în frunte cu Necolaiciuc s-au perpetuat. asta a fost excrocherie cu scopul de păcăli FMI, dar până la urmă ne-am păcălit pe noi”, a spus Jenică Stancu, vicepreşedinte sindicat. Vinovatul este văzut Mihai Necolaiciuc, care a condus compania CFR între 2001 şi 2003. Acuzat de Direcția Națională Anticorupție în mai multe dosare de corupţie, se apără de acuzaţiile foştilor săi angajaţi:
„Chiar dacă susţin ei că au trecut alţii la ei acolo, erau plătiţi cu facturi şi era totul în regulă. Ei făceau o factură spre compania mamă şi li se plătea acea factură. Ei trebuiau să includă şi aceste datorii. Că nu le plăteau, era problema lor”, a spus Mihai Necolaiciuc, fost director general CFR.
Efectele procesului de insolvenţă pot fi dramatice pentru circulaţia pe căile ferate. Întârzierea trenurilor ar putea creşte de la câteva ore la câteva zile odată cu insolvenţa companiei care se ocupă cu intervenţia în caz de accidente pe calea ferată. În ultimii 5 ani am avut parte de 150 de astfel de accidente din care aproape 60 au fost deraieri de trenuri. „Dacă aceşti oameni nu ar mai lucra, cum sunt viiturile în momentul de faţă, dacă ar fi deraieri pe calea ferată, trenuri, vagoane ar rămâne aşa cum îs”, a spus Gheorghe Ţârlea, preşedintele sindicatului
Din răspunsul pe care CFR îl dă Digi24 se înţelege exact acelaşi lucru pe care îl spun şi angajaţii. Şi anume, cei 220 de oameni rămaşi în această societate, vor trece cel mai probabil înapoi la CFR, iar banii care lipsesc din conturile statului nu vor mai fi recuperaţi niciodată.