Prezentarea acestei autospeciale, care ar trebui să acţioneze în cazuri de calamitate, inclusiv în cazul prăbuşirii în apă a unor aparate de zbor, a fost făcută la Constanţa. Este singurul autovehicul specializat în astfel de intervenţii, într-un judeţ unde riscul producerii de asemenea accidente e crescut. Cea mai mare parte a echipamentelor sunt atât de vechi încât fac dificilă misiunea salvatorilor de a interveni în timpul stabilit - 10-11 minute de la apelul prin 112.
50% din autospeciale au o vechime de peste 20 de ani, 16% din parcul auto are o vechime de peste 10 ani și doar 1% o vechime de până la 5-7 ani. În ceea ce privește echipamentele folosite, mai bine de jumătate au o vechime de peste 20 de ani.
În 2009 serviciile de urgenţă aveau 43 de mii de angajaţi. Acum mai sunt 27 de mii. Şi an de an, fondurile alocate au fost din ce în ce mai mici. Problemele unui sistem care sunt scoase la suprafaţă de tragedii precum cele din Munţii Apuseni şI în Constanţa.
Personalul puţin a făcut ca numărul orelor lucrate să crească, uneori, peste limită. Familia pilotului decedat în Constanţa reclamă faptul că nu de puţine ori Petre Cătuneanu petrecea mai multe zile la serviciu decât acasă.
MARILENA NEDELCU: Existau luni când nu avea nici măcar un liber.
DOREL GRĂDINARU - fost șef al IGAV: Au fost în jur de 1000 - 900 de intervenții. Dat fiind faptul că numărul elicopterelor va crește se va ajunge la opt puncte aero medicale. Probabil se va ajunge la ordinul miilor de intervenții anual.
Tragedia din Constanţa în care patru salvatori şi-au pierdut viaţa a schimbat o regulile de coordonare a unei situaţii de urgenţă. Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, va coordona de acum toate urgenţele majore la nivel naţional.
Anul trecut peste 5300 de oameni au fost salvaţi de angajaţii Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.