După doi ani de creştere constantă, economia României le dă încredere directorilor că 2016 este un an bun pentru extinderea afacerilor. Estimările acestora arată profituri mai mari, prin urmare, se pot negocia atât majorări salariale, cât şi a unor noi angajări de personal.
87 la sută dintre companii au anunţat că vor creşte salariile, 81 la sută dintre ele spun că vor avea destui bani astfel încât să facă şi investiţii, iar 71 la sută vor angaja mai mulţi oameni, arată cel mai recent studiu realizat de EY.
Aproape jumătate dintre angajatori s-au gândit la o creştere medie de cinci la sută. Poate că procentul nu pare mare la prima vedere, însă aceste majorări vin după ce şi în 2015 au fost crescute salariile.
Potrivit datelor adunate de ernst and young, 43 la sută dintre firme au dat mai mulţi bani angaţilor, numărul fiind mai mare decât cel estimat la începutul anului trecut.
Salariaţii companiilor IT şi cei care lucrează în industria prelucrătoare au primit mai mulţi bani lunar de la patroni.
Acum, jumătate dintre executivii care lucrează în cercetare, dezvoltarea şi tot ce ţine de noile tehnologii sunt foarte încrezători în perspectivele de viitor ale sectorului în care activează şi este pentru prima dată când estimările lor sunt mai bune decât ale celor din IT.
Indiferent însă de domeniul de activitate, toţi patronii mizează pe creşterea consumului. Astfel, 65 la sută dintre executivi se așteaptă la o creștere a cererii pentru produsele și serviciile companiei lor, în timp ce 30 la sută estimează o stagnare și doar cinci la sută cred că vor avea mai puţine comenzi. Evoluțiile cele mai bune le așteaptă cei din cercetare şi dezvoltare, noile tehnologii și industria farmaceutică, în timp ce evoluții negative sunt estimate în mass-media.
Chiar dacă 33 la sută dintre directori consideră că sunt în avantaj cei care păstrează costurile reduse, doar 21 la sută dintre ei şi-au notat în agendă să taie anul acesta din cheltuieli. Aproape un sfert dintre ei consideră mai important să crească productivitatea şi să lucreze la încrederea în brand.