Românii se feresc să plătească online folosind cardul atunci când cumpără produse electronice sau îmbrăcăminte din magazinele virtuale din ţară.
„Estimările noastre că undeva la 10% din comerţul electronic este finalizat cu o plată online, rata de conversie fiind mai mare la cei care vând servicii care se livrează electronic. Procentul scade la comercianţii care au produse cu livrare fizică gen electronice”, spune Gabriel Ghiţă, reprezentant al unei companii de servicii financiare.
„Încrederea cu plata cu cardul e foarte scăzută comparată cu alte pieţe. În general, produsele scumpe din categoria medium şi high sunt plătite cash on delivery şi acolo e neîncrederea şi omul devine mai susceptibil”, explică Marian Alecsiu, proprietar al unui magazin online.
Când vine vorba de comenzi pe site-uri străine, numărul tranzacţiilor care implică un card bancar este triplu.
„Cei mai mulţi români cumpără de pe Amazon şi serviciile de gen Google, Android, jocuri online sau lucrurile care ţin de entertaiment care ţin de tabletă şi telefonul mobil şi către Apple”, afirmă Horia Grozea, directorul unei platforme de plăţi online.
Clienţii magazinelor online spun că se tem de furtul datelor de pe cardul bancar, dar şi că nu vor primi ce au comandat şi au şi plătit.
70% din românii care cumpără şi achită online aleg site-uri străine.