Ministerul Turismului anunţa, la sfârşitul anului trecut, că România va participa în 2013 la 60 de târguri de turism. După nouă luni s-a constatat însă că, până acum, a fost prezentă doar la 24 de astfel de evenimente.
Mai mult decât atât, specialiştii susţin că România a fost slab reprezentată la târgurile de profil. Un prim exemplu ar fi târgul de la Madrid, desfăşurat la începutul acestui an.
Standul României arăta de-a dreptul jalnic comparabil cu cel al Republicii Congo, care era pentru prima dată la acest târg.
O prezenţă ruşionoasă a fost şi cea de la Paris, din septembrie. România nu a investit mai mult de câteva sute de euro în standul de la Paris, unde a avut unul dintre cele mai neatractive standuri de la International French Travel Market.
Bani puţini s-au alocat şi pentru alte târguri la care România a fost reprezentată. De exemplu, conform calculelor făcute de jurnaliştii Digi24, pentru promovarea la Târgurile din Barcelona, Leipzig şi Varşovia, Guvernul a alocat aproximativ jumatate din banii cu care a fost promovat Raliul Sibiului.
Pentru toate cele 24 de evenimente turistice la care România a fost prezentă, Ministerul Turismului a plătit până acum aproape un milion 400.000 de lei. În 2012 s-au alocat în jur de un milion de lei, cu 30.000 de lei mai puţin faţă de 2011 şi cu 60.000 de lei mai puţin faţă de 2010.