Pistele pentru biciclete rămân o mare problemă în Bucureşti. Narcis Costache merge la serviciu cu bicicleta şi simte din plin cât de greu este să-ţi faci loc pe două roţi printre maşinile din trafic.
„Încep undeva şi se termină aiurea. Spre exemplu, pista de pe Calea Victoriei, care începe pe Calea Victoriei, iar până acolo se merge pe carosabil, printre maşini, şi se termină undeva la Splaiul Dâmboviţei, unde, la fel, nu există continuitate”, spune Narcis Costache, voluntar „Drumuri Verzi”.
Reţeaua de drumuri propusă de o organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România ar permite ca oraşul să fie străbătut în siguranţă de la un capăt la altul.
Harta celor 96 de tronsoane - Facebook Drumuri Verzi în Bucureşti
„Noi am gândit 96 de tronsoane, care să taie, să lege Bucureştiul pe toate direcţiile şi chiar să iasă în afara lui, chiar să unească şi localităţile limitrofe”, afirmă Marian Ivan, iniţiatorul proiectului „Drumuri Verzi”.
Unul dintre drumurile care ar putea fi transformat într-o pistă pentru circulaţia alternativă este traseul industrial: Calea Ferată Militari, care leagă Gara de Vest cu piaţa Răzoare.
„Este o reţea care îşi propune să fie foarte sigură, pe care poate circula orice biciclist care are teamă acum de trafic. Inclusiv copiii sub 14 ani, care nu au voie să circule pe carosabil”, menţionează Narcis Costache.
Primăria Capitalei are în derulare propriul proiect care prevede amenajarea a aproape 100 de kilometri de piste pe 61 de artere. 80 la sută dintre acestea sunt considerate impracticabile.